Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Ewa - 10 februari 2010 20:40

Det löste sig med Elins tandställning.

Tandläkaren var väldigt förstående.

Dagen slutade mycket bättre än den började.

Rådjuret Rut var på besök.

Grisarna fick ett höhus idag (det är inte ofta de finns inne att köpa).


Fridens.


Det här är första gången de fick ett höhus i december 2007. Lottas fina rumpa sticker ut.

  


Av Ewa - 10 februari 2010 18:18

Det är onsdag idag och då diskar Elin. Hon lyssnar på sina älsklingar Muse i sin mobil och kan inte låta bli att sjunga med. Bitvis låter det ok. Bitvis låter det hemskt, men jag tröstar mig med att hon är glad igen!   


Fridens.

Av Ewa - 10 februari 2010 18:09

......för snorkiga hundägare som inte känner igen en hundälskare när de möter en (dvs jag)! På vägen från tandläkaren stod en kvinna och en man + tre hundar av olika raser. En av dem stod tvärs över gångvägen. Eftersom jag älskar hundar och såg fram emot att kanske få hälsa på den, så sa jag "Hej, du!" och sträckte fram handen mot den, men matte ryckte i kopplet, så att den var tvungen att gå till henne.

"Vad heter den där rasen?" frågade jag vänligt och intresserat.

"Puli" svarade kvinnan korthugget.

"Den är så fin" sa jag.

Elin och jag fortsatte medan jag muttrade "Förbaskade surdeg!" om kvinnan. Då hördes mannen säga:

"I folkmun kallas den för rastafari!".

"Det var det jag tänkte på när jag fick syn på den!" svarade jag lite gladare. Surdegen protesterade högljutt mot ett så vardagligt och nedsättande tillmäle.

Kanske hade hon en dålig dag eller dåliga erfarenheter, men jag tycker i alla fall att hon var en surdeg!    

Fridens.


Det här är en Puli även kallad rastafari.

  

Av Ewa - 10 februari 2010 17:56

Min Sims-mamma, höggravid, tog bilen för att köpa lite nya kläder. Hon var borta en stund och var rejält trött när hon kom hem igen som man blir när man är höggravid. När hon hade parkerat bilen på uppfarten hemma och klivit ur den, så fattade hon eld!! Hon kunde inte ta sig ur elden och jag kunde inte göra något för att släcka den. Hon brann upp och Liemannen kom för att hämta henne. Jag förstod INGENTING och satt bara och gapade. Jag försökte med att avsluta utan att spara, men det hjälpte inte; spelet startade om med bilen på uppfarten och mamman som fattade eld....


Fridens.

  

PS!

Av Ewa - 10 februari 2010 14:50

Nu måste jag återigen komma ihåg att det är endast vatten som gäller för mig efter klockan 22.


Fridens.

Av Ewa - 10 februari 2010 14:37

Och när Elin är glad, så blir jag glad! När vi kom till tandläkaren och hon hade tittat hur tandställningen såg ut, så lät jag henne dra den vanliga det-tar-åtminstone-en-vecka-att-vänja-sig innan jag förklarade att det finns andra faktorer att ta hänsyn till. Det faktum att vi har ett dj-t tungt skolår bakom oss och som vi fortfarande hämtar oss ifrån gör att vi inte har råd, rent känslo- och orkesmässigt med att Elin är borta från skolan så mycket. Hon hade stor förståelse för det och frågade bara en extra gång om vi var säkra innan hon tog bort tandställningen. Jag ska (väl) ringa tandregleringen i Södertälje för att tala om att den är borttagen och för att höra om det stämmer att det finns en annan sort som Elin kan få. Det skulle väl kunna vara en lösning att de donar med det när Elin har sommarlov?


Vi handlade lite på Konsum och nu dricker vi te och äter nybakat grekiskt brytbröd med smör. Mums! Och suck för den här veckan har inte heller varit någon bra vecka kostmässigt. Det är när det krisar och blir körigt som det är extra svårt att hålla sig på rätt spår.....


Fridens.

Av Ewa - 10 februari 2010 09:05

Elin är sänkt pga tandställningen och kom inte iväg till det stora matte-provet idag. Annars har hon aldrig missat ett prov vilket säger en del om hur jobbigt det är för henne. Jag ringde till tandregleringen i Södertälje för att få en akut-tid, så att vi kan göra något åt det här eländet. Jag fick beskedet att de var färdiga med Elin där. Anledningen till att hon fått komma till Södertälje är att de inte har den rätta utrustningen i Salem, men fortsättningsvis ska de kunna ta hand om hennes tandställning hos hennes vanliga tandläkare. Jaha. Varför kunde inte Pär och Elin ha fått besked om detta i måndags? Tandläkaren i Salem tillhör inte längre Folktandvården för den har privatiserats. Suck. Det tog lite tid att hitta telefonnumret, men när jag väl kom fram, så blev jag trevligt bemött och fick en återbudstid redan idag vid 13-tiden. Sedan har Elins tandläkare fullt resten av månaden. Man måste ju ha lite tur ibland, eller hur? Jag följer med Elin och de prover jag skulle ha lämnat nu på morgonen kan jag lämna i morgon.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards