Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Ewa - 6 februari 2010 18:26

Det blev 45 minuter promenad, trots allt.

Napoleonbakelsen var väldigt smarrig (och underbart svåräten).

Mina jag-äter-vad-jag-vill-lördagar är helt stressfria. *

3 dagar efter klippningen är jag TOKNÖJD.

Våra marsvin. Om och om och om och om igen.... Alltid.


Fridens.


* Jag känner ingen stress över att hinna äta allt som jag inte bör äta i vanliga fall. Är jag sugen, så äter jag. Är jag inte sugen, så vet jag att jag klarar mig till nästa lördag. Det här lugnet upplevde jag INTE med Viktväktarna.


  

Av Ewa - 6 februari 2010 11:36

......men det hände idag. Jag var ganska grinig innan jag gick ut på promenad, men jag är ännu grinigare nu när jag har kommit hem igen. DET ÄR SÅ SATANS USELT PLOGAT!!!     Inte en hel trottoar i sikte och bara grådaskig snömodd ovanpå blank-is. Det är ren skandal att det får vara så här! Det var så här den där söndagen för några veckor sedan när Pär och jag promenerade och jag stukade foten och det hade jag inte lust att gå igenom igen, så jag kortade av promenaden rejält och gick direkt till Konsum och köpte Napoleonbakelser och vinägerchips.   


Jag var, som sagt, grinig innan och det var jag lite förvånad över för det fanns egentligen ingen anledning. Förmodligen är jag sällskapssjuk igen eftersom jag inte har fått min vanliga och BEHÖVLIGA dos av ensamhet; Elin har varit hemma större delen av veckan och vi har tillbringat ovanligt mycket tid tillsammans och även om jag har trivts i hennes sällskap, så känner jag mig trängd och då blir jag grinig. En promenad hjälper mot mycket, men inte idag med tanke på väglaget och då blir jag besviken och ÄNNU grinigare, så nu får familjen hålla sig undan ett par timmar om det inte ska bli värre. Det är en himla tur att jag äntligen har kommit igång med styrketräningen igen för annars skulle jag inte göra något i träningsväg!   


Eftersom jag föredrar att vara ärlig, så vill jag erkänna att jag fick en mikro-dos av endorfiner under den 45 minuter långa promenaden (45 minuter i långsamt och slirigt tråk-tempo). Det hände några små saker samtidigt som bidrog till den effekten: frisk vinterluft + promenad + en urskön bas-slinga i MP3:n + doften av vedeldning = mikro-dos av endorfiner. "Det var kul, så länge det varade!" som bakterien sa.


Nu ska jag ta något att dricka och HP ljudboken och laga ett hål i Pärs jacka. Var god stör ej! Risk för utbrott!


Fridens.













Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards