Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Ewa - 4 februari 2010 18:30

Tur och retur Konsum = rejäl benträning. Genomsvettig!

Att sitta i köket och Sima tillsammans med Elin som oxå Simar.

Att skratta så tårarna rinner.

Veckans belöning (via postorder) väntar på att öppnas efter morgondagens träning.

Nu har jag "grejjer" som mättar.


Fridens.    


Av Ewa - 4 februari 2010 12:16

All snö.

På min gård.

I Rönninge.

I Stockholm.

I Sverige.

I Europa.

I världen.

Vita vidder.

Drivor.

Och det kommer mer.

Och inte en enda snöflinga är den andra lik.

Inte en enda.

Tanken svindlar!


Fridens.

  

Av Ewa - 4 februari 2010 10:47

Marsvin är nyfikna. Lotta är ett nyfiket marsvin, men hon måste ha fått en extra dos av nyfikenhet när hon föddes för inget annat av våra marsvin är SÅ nyfiket som Lotta! Om hon är i buren när jag närmar mig den, så kommer hon kilande för att kolla vad som händer. Om en kasse ställs ned på golvet, så kommer Lotta med sina Rackers på släp för att kolla om det är något ätbart. Jag har skrivit flera gånger hur hon håller mig sällskap när jag plockar in grönsakerna i lådan i kylen. Paprikatjuven Lotta. Härom dagen nådde Lottas nyfikenhet nya höjder. Pär hade ställt ned 2 skålar som var ÖVER-fulla av isbergsallad. Hon kastade sig över det i vanlig ordning, men sedan var det något som distraherade henne, jag vet inte vad, men Lotta ÖVERGAV SALLADEN för att kolla in vad det var husse höll på med!

I vanliga fall är Lotta så koncentrerad på sallad eller gröt att man kan böja sig ned och pussa på henne eller klia henne utan att hon reagerar, men den här gången ÖVERGAV HON SALLADEN. Vi kommer att tala om det länge, länge!    


Fridens.


Älskade Lotta.  

Av Ewa - 4 februari 2010 10:35

Mitt älskade Rönninge omnämns i DN och den här gången har det inte med anti-rasistiska demonstrationer att göra. Tennishallen är inget riktigt bygge, så till vida att det täcks av endast tältduk. Nu har det snöat och snöat och legat till sig och sedan har det kommit ännu mer snö. Snö är tungt. Riktigt tungt. Precis som vatten. Till skillnad från vattnet, så rinner det inte av av sig själv utan ligger kvar. Tror ni att någon är så smart att de tar sig upp på tält-taket för att ta bort all den tunga snön? Nä! Och nu har det rasat in. Ingen skadades och det är bra, men jag slutar aldrig förundras över alla dessa nötter! Folk i den här delen av Sverige borde sluta bete sig som om de, fram till nu, har levt i öknen och aldrig sett så mycket som en snöflinga! Visst har vi ovanligt mycket snö och kallt ovanligt lång period, men det är inte första gången vi har mycket snö här. Det går inte att bara stå brevid som en fågelholk och säga: "Waow, vad MYCKET snö!" och sedan bara vänta på att allt ska smälta bort.   


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards