Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Ewa - 2 februari 2010 19:19

Veckohandlingen gick fort och lätt.

I morgon ska Rosie klippa av mitt anarkistiska hår.

Sims är fortfarande roligt.

Ipren.

Findus tomatsoppa med mascarpone - makalöst god!


Fridens.              


Av Ewa - 2 februari 2010 19:16

......varför depression är så mycket mer skrämmande än t.ex cancer, så till vida att folk har så svårt att prata om den?


* jag tror knappast att folk vet mer om cancer och att de, tack vare kunskapen, törs prata om sjukdomen. *


Fridens.

Av Ewa - 2 februari 2010 10:51

Jag kollade upp hur väl Pär och jag fungerar ihop; fisk och oxe.


När en Fisk och en Oxe träffas resulterar det oftast i en lycklig förening   och de båda har en djupare empati för varandra. Medan Fisken är en idealist och drömmare så är Oxen mer jordnära. De båda värdesätter harmoni och stabilitet i en relation.


Det bästa med relationen är att deras skilda emotionella naturer kompletterar varandra mycket väl. Relationen kommer att bli långvarig och stark då emapti och engagemang värderas högt av dem båda och detta kommer de kunna ge varandra.

 

Jajamänsan! Vi har varit tillsammans i nästan i 20 år och gifta i nästan 18.


Fridens.

  


 

Av Ewa - 2 februari 2010 10:38

......när planlöst studsade mellan olika web-sidor: en horoskopsida. Jag läste om egenskaperna för mitt tecken, fiskarna och jag kände verkligen igen mig!


Den typiska Fisken är rättvis och medkännande, ömmar för alla som har det svårt. En mjuk, känslig och sårbar läggning är kännetecknande, liksom en strävan efter att finna sammanhang och mening i tillvaron.  (Genom att ställa frågan "Varför?" min egen anmärkning)

Neptunus är tecknets härskare, känd som vattenguden i den grekiska mytologin. Den som är född i ett vattentecken är en känslomänniska, med ett rikt inre liv. Fisken är en god lyssnare och har förmåga att leva sig in i sina medmänniskors livssituation. Fisken är mycket intuitiv och anar sig fram i tillvaron. Här finns stora fonder empati och välvilja. Fisken ömmar för alla som har det svårt och söker sig gärna till roller där hon känner sig behövd.  (Här är den enda punkt som inte stämmer för jag har aldrig haft behov av att vara behövd! Min egen anmärkning)   De svaga och utsatta grupperna i samhället, barn och djur, ligger denna godhjärtade natur extra varm om hjärtat.

Många Fiskar känner sig vilsna och har perioder där de upplever att de inte passar in. En känsla av utanförskap kan stundtals vara svår att brottas med, men ger samtidigt Fisken en mycket tolerant människosyn. Fisken väljer ibland att fly undan, att inta ett passivt förhållningssätt.
   (Åh, vad det stämmer bra! min egen anmärkning)   Det är viktigt att Fisken vågar följa sina drömmar och visioner, att ha modet att lyssna med det inre örat…

Fisken är en sökare med en öppenhet för andra dimensioner. En god människokännare och humanist, ofta utrustad med en kreativ, fantasifull ådra och stora fonder välvilja.

© Anna Granberg, astrolog och författare

 

Fridens.

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards