Alla inlägg under januari 2010

Av Ewa - 10 januari 2010 20:15

Mitt medlemskap hos SATS.

Rena lakan.

Polkagrisar är gott.

Tvättmaskin i lägenheten.

Lust att träna.


Fridens.  

Av Ewa - 10 januari 2010 15:20

Så här skriver Margus idag och jag är glad att hon har lyckats formulera det jag själv känner och upplever.


"Så länge samhället inte gör något alls för att få ut alla unga och friska människor i jobb ska man inte ställa högre krav på sjuka. Det är de unga som först ska få möjlighet att starta sina liv, kunna försörja sig och bygga upp en egen pension, inte de sjuka och slitna."

 

Tack, Margus!


Fridens.

 

Av Ewa - 10 januari 2010 14:57

Pär är hos sina föräldrar på julgransplundring. Elin skulle ha följt med, men är hemma med mig (jag hade tackat nej från början). När Pär åkte hemifrån var han sur. Han tyckte att Elin gjorde fel som inte följde med som det var tänkt från början. Elin mår dåligt idag av flera orsaker, men bl.a är det lite ångest inför skolstarten i morgon.


Det är nu jag riskerar att bli tjatig för jag blir så trött på inställningen och attityden till den här sortens sjukdom! "Låt inte sjukdomen vinna!" sa Pär till Elin när hon redan igår sa att hon inte ville följa med. Om Elin hade varit magsjuk eller haft migrän eller feber, så hade han aldrig sagt så åt henne, men bara för att den här sjukdomens främsta yttring ligger i humöret, så verkar det som att man är patetisk som ger efter för den.


Depression och ångest tar oerhört hårt på den fysiska såväl som på den psykiska orken. På julafton mådde jag skit, men följde med till svärföräldrarna. Jag lät inte sjukdomen vinna.... På kvällen mådde jag ännu sämre för att inte tala om hur jag mådde dagarna efteråt. På nyårsafton mådde jag inte heller något vidare, men jag följde med. Jag lät inte sjukdomen vinna..... DEN kvällen blev trevlig och jag mådde inte sämre efteråt. Om jag hade vetat hur jag skulle må dagarna efter julafton, så hade jag inte följt med för det hade det inte varit värt. Elin tordes väl helt enkelt inte chansa eftersom det handlar om att hon ska orka med skolan i morgon igen.


Jag förstår att Pär blir frustrerad över att många planer stjälps omkull pga att Elin eller jag inte mår bra. Det är oerhört frustrerande för oss oxå, men att vi skulle pressa oss själva för att inte avvika från redan uppgjorda planer är inte rimligt eftersom det påverkar vår hälsa. Det är en balansgång och det handlar om att välja vid varje enskilt tillfälle. Det är av den här anledningen som varken Elin eller jag sällan lovar något oavsett vad det handlar om och den som säger att vi "låter sjukdomen vinna" snackar skit. Jag tycker att det känns extra tungt att behöva slåss på hemmaplan.   


O-fridens.

Av Ewa - 9 januari 2010 18:07

Ett hästhuvud som jag inte är så nöjd med eftersom det inte blev så naturtroget som jag ville ha det, men det var första gången jag ritade (av) ett hästhuvud, så med tanke på det är jag nöjd.


  


Den här hästen är jag mer nöjd med.


  


Fridens.

Av Ewa - 9 januari 2010 15:28

Jag fick med mig Elin på en skymningspromenad till Konsum. Det är -13 och det det bet i kinder och näsa.


Nu när julgranen har gjort sitt, så blev det tomt vid väggen igen.

  


Men sedan satte jag upp väggdekorationen i form av vallmo.

  


Snygg, eller hur?


Nu ska jag stryka skjortor!


Fridens.  

Av Ewa - 9 januari 2010 10:43

Det svider i ögonen.

Klådan i hårbotten har kommit tillbaka.

Psoriasisen är i skov just nu med äckligt torra partier i ansiktet.

Jag måste smörja in hela kroppen efter varje dusch.

Snorig.

Hostig.

Trött.

Näsan är narig efter allt snytande.

Blåsor i munnen.

Ont i småleder.

Jag är varken helt frisk eller väldigt sjuk, men ändå är jag helt sänkt. Det påverkar humöret oxå.....


Det finns EN punkt på dagens agenda: granen ska kläs av och slängas ut.


Fridens.


PS. Jag har inget lördaxgodis.....    


Av Ewa - 8 januari 2010 21:07

TV-serier på DVD.

En dag när vartenda ritat streck hamnar precis där det var tänkt.

Att sova länge.

Theralen-droppar.

Te.

 

Fridens.

  

Av Ewa - 8 januari 2010 15:23

Titta vad som damp ned i min brevlåda idag.

  

Första säsongen av "Huset Eliott".

Jag har tillbringat 2x50 minuter i den stilmässigt väldigt vackra 20-talsmiljön.

Lycka!    


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards