Alla inlägg under januari 2010

Av Ewa - 20 januari 2010 17:38

När vi skulle iväg för att storhandla i söndax, så såg jag att skosnörena i mina MBT-kängor var på väg att gå av, så då skrev jag upp "skosnören" på handlingslistan. Idag var första gången jag gick utomhus sedan i söndax och vad tror ni hände? Jo, skosnörena gick av. Tur i oturen att jag redan hade köpt nya!


Jag kom som sagt inte iväg till Stockholm idag, men det visade sig ha sina fördelar. Med posten kom ett utskick från Åhléns kundklubb som jag är med i och det innehöll en rabattcheck på 50 kr + några andra användbara rabattkuponger. De hade jag inte haft någon användning av om jag hade åkt in som planerat. Tur i oturen att jag försov mig!


Fridens.    

Av Ewa - 20 januari 2010 10:47

Jag försov mig. Jag hade förmodligen stängt av väckarklockan i sömnen och vaknade med ett ryck klockan 10. Mina planer var att jag skulle ha suttit på tåget klockan 10..... Skit oxå! Jag städade köksgolvet och bytte marsvinens handdukar och i eftermiddag ska jag städa buren. Jag har petat i mig youhurt och ska halta gå till Konsum om en stund. Roligare än så blir det inte idag. Förkyld och småyrslig. Irriterad och trött. Blä!


O-fridens.

Av Ewa - 19 januari 2010 11:23

Allt är pest!

Elin kom hem vid 10 efter bara 2 lektioner och då låg jag fortfarande i sängen. INGEN lust att stiga upp. Återbudade Elins tid hos BUP-läkaren. Foten känns hyfsad, så länge underlaget är plant. Min ynkliga sjukersättning har ramlat in på kontot och jag tänker åka in till Stockholm i morgon och shoppa loss bland plackers och specialschampo. Jihaaa...


O-fridens.

Av Ewa - 18 januari 2010 18:34

Jag har haft möjlighet att vila foten hela dagen.

Det dröjer inte alltför länge innan säsong 2 av "Huset Elliott" kommer.

Theralen-droppar.

Tuppluren i soffan.

Te.


Fridens.

  


Av Ewa - 18 januari 2010 11:20

Det som var så himla skönt att komma igång med promenaderna igen och så stukar jag foten! Lägg till en evighetsförkylning oxå, så förstår ni att 

JAG  ÄR  LEDS!!!

  

Av Ewa - 17 januari 2010 16:32

Steg upp halv 10.

Duschade.

Åt frukost.

Smorde in mig och klädde på mig.

Vi åkte till Skärholmen för att Elin skulle handla lite. Pär med. Jag satt på bänken utanför Clas Ohlson och väntade i 40 minuter.

Sedan åkte vi till Coop och storhandlade.

Hemma halv 14.

Plockade in det som skulle frysas och kylas.

Lunch.

Färgade håret åt Elin.

Plockade in resten av varorna.

Nu är jag färdig i båda bemärkelserna. Den högra fotleden gör ont idag med, så den måste jag ha vrickat till ordentligt.


Det märks på vår handlingslista att vi har bytt kostinriktning. Med den smala Viktväktarkosten, så handlade vi mycket pasta och ris, konstiga kryddor och exotiska frukter för smaksättning, bröd och flingor och så dessa äckliga lätt-produkter. Till följd av LKHF, så har vi flyttat tyngdpunkten till kött- och fiskdiskarna och till kylen med RIKTIG youghurt, mjölk, smör och grädde. Mängden grönsaker är den samma. Vi köper nog mindre frukt eftersom det bara är Pär och Elin som äter. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: LKHF har mer smak, är enklare och naturligare.


Fridens.



Av Ewa - 16 januari 2010 21:51

Här är kortet till svågern som, som jag skrev tidigare, tränar för Stockholm maraton.


Fridens.

  

Av Ewa - 16 januari 2010 21:07

Dagens promenad.

Elin bytte diskdag med mig pga onda vrister.

Jag har fått en del gjort idag trots att det känns som om jag bara har suttit på rumpan, men man kan göra en hel del sittande (handlingslistor och födelsedagskort).

Svågerns kort är klart.

Pär står för matlagningen (skickar en tanke till Kvasthilda.....).


Fridens.

  


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards