Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Ewa - 21 januari 2010 20:58

En lyckad köprunda i Stockholm.

Diclofelacen hjälpte mot Elins envisa huvudvärk.

Handledsstödet.

Vissa böcker går att läsa många gånger.

Krister Henriksson som uppläsare OCH skådespelare.


Fridens.

  

Av Ewa - 21 januari 2010 14:42

I morse kom jag upp och iväg som jag hade planerat och jag var inne på Centralen kvart över 10.


Första stoppet var apoteket där jag köpte ansiktsvatten till Elin, Diclofelac till min fot (tack för tipset, Nannis!) och flera förpackningar med Plackers. Sedan fortsatte jag till Åhléns plan 3 för att köpa present till svågern och upptäckte då att DE prylarna numera finns nere på t-baneplan. Varför? På det våningsplanet passade jag på att köpa mitt specialschampo + serum eftersom klådan i hårbotten är tillbaka. Med hjälp av en av rabattkupongerna köpte jag "Herrgård & trädgård" till Sims 2 för bara 49 kr. Sedan gick jag till Body Shop och köpte väldoftande duschtvål med namnet "Love Etc" + en ny badsvamp. Elin fick samma doft i julklapp, men hon är för snål för att jag ska få använda hennes tvål.    På apotek numro 2 (det kryllar av apotek nu för tiden), köpte jag Alvedon som smälter i munnen    )till Pär och flera förpackningar öronproppar till mig eftersom inget av det fanns på första apoteket. Nästa stopp blev Ur & Penn där jag bytte batteri i en av mina armbandsklockor som jag har blivit sugen på att använda igen. Sist, men BÄST blev Pocket Shop där jag lyckades fylla stämpelkortet vilket innebar att jag fick en av böckerna utan extra kostnad.     Jag var hemma igen strax efter 12. Tur och retur Stockholm inklusive shopping på dryga 2,5 timme. Nytt rekord, tror jag!


Jag kom hem alldeles lagom till att marsvinen skulle ha sin kligröt.


En av böckerna jag köpte började jag även att läsa och det är faktiskt en favorit i repris: "Den hemliga historien" av Donna Tartt. Det är nog tredje gången jag läser den nu. Första gången var som nyutgiven och tjock inbunden version 1993. Den andra gången köpte jag den i en mer lätthanterlig pocket och det var 1997. När jag röjde i bokhyllorna i november, så tog jag ned den boken för att läsa den igen vilket jag började göra på tåget in till stan i förmiddags, men sidorna hade blivit gula och sköra och en del hade kladdat ihop och gick sönder....    Därför köpte jag en ny utgåva (där texten är gud ske lov är större) som jag fortsatte att läsa i på tåget hem. Den är BRA!


Foten känns av igen nu när jag har använt den i flera timmar. Dessutom gjorde jag nå't knasigt igår när jag städade buren vilket ledde till att jag även har ont i höger hand.   


Fridens.

Av Ewa - 21 januari 2010 14:32

.....av vilken anledning man beslutar att flytta om fullständigt i ett varuhus?


*Åhléns "vänder upp och ned" på hela huset; t.ex husgeråd som fanns på plan 3 finns numera på t-baneplanet.*

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards