Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Ewa - 16 januari 2010 21:51

Här är kortet till svågern som, som jag skrev tidigare, tränar för Stockholm maraton.


Fridens.

  

Av Ewa - 16 januari 2010 21:07

Dagens promenad.

Elin bytte diskdag med mig pga onda vrister.

Jag har fått en del gjort idag trots att det känns som om jag bara har suttit på rumpan, men man kan göra en hel del sittande (handlingslistor och födelsedagskort).

Svågerns kort är klart.

Pär står för matlagningen (skickar en tanke till Kvasthilda.....).


Fridens.

  


Av Ewa - 16 januari 2010 15:09

Promenad idag igen. Samma runda som igår, men idag var Pär med och av någon anledning, så tog det 10 minuter längre.    Ett mysterium. Det var ännu tyngre att gå idag och jag känner av fotlederna som vrickade hit och dit i snömodden. Vi ondgjorde oss åt att de är så usla på att hålla trottarerna gångbara; igår var det inga problem, men sedan dess har det plogats och trottaren var övertäckt igen. Vi sa en massa fula saker om kommunen och om de som bestämmer och vad får vi då se? Jo, en traktor som kommer rullandes samtidigt som den plogar OCH SANDAR trottaren!  Ute på Garnudden, 10 minuters promenad från oss, går "Hälsans stig" och enligt Pär, som springer där, så plogas och sandas den. Det är ju bra att det finns promenadvägar som hålls fria, men när vägarna dit är helt igenmoddade, så kan man ju lik för***** inte utnyttja dem om man är det minsta rörelsehindrad! Det är ironiskt om det är tänkt att man ska ta bilen för att sedan promenera längs "Hälsans stig", men det passar i och för sig ihop med resten av vårt snedvridna samhälle. Jag har skrivit det förr (antagligen förra gången vi hade snö), men det tål att upprepas: PLOGA OCH SANDA FÖR FOLKHÄLSANS SKULL. I forskning efter forskning bevisas det att en daglig promenad, även om den är kort, har stor positiv inverkan på hälsan. Tänk på alla gamla som inte vågar gå ut av rädsla för att ramla. Tänk på alla gamla som tar hjälp av rollator. De har inte en chans när trottoarerna ser ut som de gör nu. Personligen är jag något så när frisk och rörlig och ganska orädd, så jag promenerar i vägbanan. Jag betalar lika mycket skatt som någon annan och ska inte behöva finna mig i att slira runt på trottarerna bara för att bilisterna ska slippa sänka farten.     "Tag din plats i världen!" som vi började säga efter att ha varit i Italien med dess galna trafik.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards