Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Ewa - 1 januari 2010 11:41

Vi var hos svärisarna igår. Det var trevligare än det var på julafton, men i det stora hela ville jag bara hem till marsvinen..... Matmässigt föredrar jag nyårsafton för jag är ingen stor anhängare av julbord. Det var himla tur att mina smaklökar hade kommit tillbaka efter den oanmälda julledigheten för det som svärmor bjöd på igår kommer jag att minnas länge och DET är ett väldigt högt betyg eftersom jag inte är intresserad av mat. Förrätt: soppa med kräftstjärtar och musslor. Huvudrätt: skivat lamm med grönsaker (jag skippade matveten). Mellanrätt: diverse ostar, marmelad gjord på gröna tomater och tunnbröd. Efterrätt: glace au four i portionsform. Efter en längre paus blev det fika med bl.a fyllda mandelformar som jag INTE kunde stå emot trots att jag kände mig proppfull av allt det andra. Sanningen att säga, så är jag fortfarande mätt! Pär har ätit frukost, men jag har bara druckit te.   


Vi kom hem halv 24 och drack te medan fyrverkerierna brakade loss för att sedan dö ut. Marsvinen var mest fundersamma över bullret, men inte skrämda. Elin och Pär lade sig vid 1 medan jag satt uppe en timme till mest för att få vara för mig själv ett tag. Sovmorgon igen. Idag tänker jag inte göra många knop; jag inleder 2010 med att vila, men i morgon kommer jag att dra igång mina promenader igen för jag mår så dåligt av att inte röra på mig. Det är ju ingen idé att vänta på töväder, så jag får nöja med att KOMMA UT även om det inte kommer att handla om rrrrrrrraska promender pga knöligt och halt underlag.   


Vi tog bilen in till Stockholm igår och innan vi gick hem till svärisarna, så gick Elin och jag in på Åhléns en kortis. Ner till Hemköp för att köpa lite godis, men om jag hade vetat hur mycket folk det var där...... Jag köpte lite smaskens i alla fall och sedan tog vi rulltrappan upp till skivavdelningen där jag å hela familjens vägnar och med ekonomisk bistånd från Pär köpte en CD-box med 5 av Michael Jacksons album (Off the wall, Thriller, Bad, Dangerous och Invincible). Jag köpte en säsong till av "McLeods döttrar" oxå.   


Nytt år betyder ny almanacka i köket vilket innebär att almanackan med marsvin tas ned. Det känns INTE bra! Den nya almanackan har dansmotiv som är väldigt fina de med, men marsvin är marsvin! Jag ska ta marsvinsalmanackan och skära ut alla motiv, så att de blir i A4-format och sedan ska Pär skanna in dem och då kan jag ha kvar de i min dator.   


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards