Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Inte min dag.....

Av Ewa - 15 december 2009 14:04

I lördags ringde någon med dolt nummer till min mobil. Jag hann inte svara och personen i fråga lämnade inget röstmeddelande. Idag löstes gåtan om vem som ringde: överläkaren på Södertälje psykiatriska. Idag fick jag nämligen ett brev från denna läkare där det stod att hon hade försökt nå mig under lördagen. "Försökt nå mig under lördagen." ETT ENDA försök till min mobil och så talade hon inte ens in något meddelande. Varför ringde hon inte hemtelefonen?? I brevet står att läsa att hon avslutade sin inhyrda tjänst i fredags och av den anledningen kan hon inte skriva intyget. Det här tycker jag SUGER! Jag ringde sent på tisdagen förra veckan och uppenbarligen fick hon det meddelande jag lämnade och det var ju bra, men sedan gjorde hon bara ett fisigt försök att få tag i mig. DET SUGER!


Jag ringde mottagningen i Södertälje och fick veta att jag nu är uppsatt på väntelista för nytt läkarbesök i februari. Jag frågade om det fanns garantier för att jag verkligen kommer att få en läkartid då och det kommer jag att få.


Jag meddelade Husläkaren via vårdguiden. Jag har gjort vad jag kan. Nu kan jag bara vänta. Jag avskyr att befinna mig i en situation där nästa steg är helt beroende av en annan part!   


Jag skulle möta Pär bakom Tobakshandlaren. På vägen dit halkade jag. Höger ben framåt och snett böjt. Vänster ben bakåt. Nästan spagat. Jag får se vad höger knä och vänster fot säger i morgon.    


På Coop blev det avstämning.   


Det är inte min dag idag, men som tur är, så är den snart slut.


O-fridens.


PS. Om tågen går i morgon, så kommer jag att åka till Specsavers och hämta mina glasögon.



 
 
Gröngöling

Gröngöling

15 december 2009 18:57

Snacka om halvhjärtat försök! Det var riktigt dåligt faktiskt.
Har själv varit med om att de från vården bara ringt mobilen och då har jag ibland inte hört den. Sedan ringer de inte den vanliga telefonen fast det kan vara viktiga saker... alla har väl inte mobilen närmast hjärtat/örat jämt heller...

Inte kul att du ramlade! Avstämning är ju också trist men det går fort över.

Imorgon blir en bättre dag, jag håller tummarna för det!
Kramis

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Pär

Pär

15 december 2009 20:06

kuliga smileys...

http://sundback.dyndns.org

 
Ingen bild

Budda

15 december 2009 22:16

Jag är glad du inte brutit benet, det är illa nog ä n d å. Kan du gå ordentligt?

Himla doktorer. Himla bollande runt med människor.
Ett himla intyg när hon (dr) känner till dig, varför vänta.Varför lämna till ngn annan?Intyget är vitkigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards