Direktlänk till inlägg 9 december 2009

De lyder bara order

Av Ewa - 9 december 2009 16:27

Jag har länge avskytt FK. Nu har jag kommit på att det inte är någon idé. De som arbetar på FK följer bara direktiven från högre ort dvs. regeringen. Nu avskyr jag den sittande regeringen. Det har jag gjort sedan de kom till makten för drygt 3 år sedan, men ännu mer nu när deras sjuka inställning till oss som inte orkar lika mycket verkligen har kommit fram i dagsljuset. Jag hoppas och ber att de skäms. Jag hoppas och ber att de inte kan sova om nätterna. Jag hoppas och ber att de tänker tanken att även DE kan bli sjuka och orkeslösa.


Jag önskar att jag hade TVÅ röster i nästa val för att försäkra mig om att vi får en ny regering!


När det gällder de anställda på FK, så har alla de en fri vilja. De MÅSTE inte följa order och direktiv. Den KAN säga ifrån. Om de vågar ställa sig upp och VÄGRA att fortsätta trakasserierna av de sjuka och det medför att de blir arbetslösa, så är det i alla fall ett VAL SOM DE HAR GJORT. De är förhoppningsvis tillräckligt friska för att få ett nytt arbete. Jag har inte valt att var sjuk. Jag har inte valt att vara en belastning för både min familj och för samhället i stort. Jag har inte valt att bli utan inkomst eller ersättning under nästa år.


VAR FINNS CIVILKURAGET?

VAR FINNS MEDKÄNSLAN OCH SOLIDARITETEN?

VAR FINNS DE SOM KAN SLÅSS ÅT OSS SOM INTE ORKAR?

 

O-fridens.

 
 
Jag

Jag

9 december 2009 19:06

Har en nära anhörig som arbetar på FK. Tror du inte de har sagt sitt men då får de gå. Ett tag hade FK så lite personal att de som fanns kvar kröp på knäna i jobb. Då anställdes flera via regeringen men dessa hade inte tillförlitlig utbildning.
Nej personalen där är det synd om. Det är många som slutat och som varit anställda över 25 år. Inget tack för hjälpen där inte!

Det här sista som du tar upp håller jag med om. Gillar inte heller de blå.

http://sancha.bloggagratis.se

 
Gröngöling

Gröngöling

9 december 2009 19:56

Kan man inte anmäla regeringen till Socialstyrelsen?
Eller nåt.
Jag menar, om en regering till exempel skulle bestämma att alla människor ska... förgiftas, eller bara få äta varannan dag, eller något annat grymt, finns det då någon instans som kan ingripa? Domstolen förstås. Man kan kanske stämma regeringen?
Får en regering vara hur omänsklig som helst?
De verkar tänka i VI och DOM.
Denna regering visar nu sitt rätta ansikte. Jag hoppas och ber med dig!
Tröstkramar!

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

10 december 2009 23:08

Det finns empatiska och trevliga personer på FK och det finns de som borde söka annat arbete då de saknar empati för dem de ska hjälpa. För de jobbar väl på FK för att hjälpa dem som är sjuka? Eller har jag missuppfattat deras arbetssyssla? Tyvärr så får man aldrig träffa FK’s läkarkonsulter, hade man fått göra det hade förmodligen många personer fått en rättvisare bedömning.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards