Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Självmordstankar

Av Ewa - 9 december 2009 12:50

Varför lyssnar inte regeringen på vanligt folk?

Varför lyssnar inte regeringen på de som arbetar med alla sjuka?

Varför lyssnar inte regeringen på de som dagligen är i kontakt med sjuka och med sjukskrivna och därför har lättare att förutse konsekvenserna?

Varför inser inte regeringen att de är uppe i det blå - man kan inte tvinga folk att bli friska!!


I tisdags, när jag insåg att jag tillhör de 32.000 som blir utförsäkrade under nästa år, så var mina 2 första instinktiva tankar att jag INTE ORKAR MER och att jag kommer att ta livet av mig för att slippa vara en (ekonomisk) belastning för min familj. Idag intervjuas läkaren Jenny Fjell i DN där hon berättar att hon har fått ta emot avskedsbrev från patienter som reagerar som jag. Jag är inte ensam, men den här gången är det ingen tröst.


O-fridens.

 
 
Skönhetsbloggen!

Skönhetsbloggen!

9 december 2009 13:04

Visst är det galet? :O

http://sockervadd.blogg.se

 
Helga

Helga

9 december 2009 13:16

Bra att det här vansinnet kommit fram mer i media iaf så att alla förstår hur sjukt människor behandlas i Sverige!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Totte

9 december 2009 17:57

Tyvärr är sjuka en ekonomisk belastning oavsett hur man vill se på det. (pengarna måste ju komma någonstans ifrån)
Jag kan dock hålla med om att det kan vara jobbigt att inte veta hur nästa månad ska gå för familjen och att det sätter en onödigt hög press på redan utsatta.
Gränsen för vem som är sjuk och vem som är frisk måste dock sättas någonstans om vi ska komma ur krisen.
Du kanske inte har möjlighet att gå tillbaka till ditt gamla jobb men har du möjlighet att jobba efter egen förmåga på ett nytt arbete så kanske du känner dig mindre som en belastning och då kanske du mår bättre också.
Den stora bristen i tanken som jag ser det är att det inte finns något alternativ att komma till.
med 10 000 nya jobb med varierande belastning så hade det säkert för många känts som en möjlighet istället.
rätt tanke fel utförande helt enkelt.

 
Ingen bild

danne

9 december 2009 20:12

Till helga.
Sverige är ett av de länder som i hästväg har de mest generösa sjukskrivningreglerna. Problemet i Sverige är hur det kan komma sig att en sån frisk befolkning mår så dåligt. Det jag vill poängtera är att man kan anse att vi behandlar de sjuka illa men det är trots allt internationellt sett inte så.

 
Helga

Helga

10 december 2009 13:20

Danne; Det är ju bara ännu mer synd om de som inte bor i Sverige då. Här i detta land ska man inte behöva bli behandlad på detta sätt anser jag...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
margus

margus

12 december 2009 21:45

Regeringen har tydligt visat sin uppfattning om samhällets svaga: att den som blir sjuk, fattig eller arbetslös får SKYLLA SIG SJÄLV. Det är denna regerings uppfattning, och därför lyssnar de inte på någon som talar annorlunda.

Men... de har fått på nöten. Nåt så ordentligt. Och mer lär det komma.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards