Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Dj-r i min lilla låda!

Av Ewa - 4 november 2009 12:21

20 minuters promenad till apoteket för att inhandla magmedicin till Elin; Insider Brus (80 pix!). Sedan 45 RRRRRRRRASK promenad hem - härligt! Bitvis blåste det svinkallt, men om jag hade medvind, så blev det rena skjutsen. Det är endast 1 ynka plusgrad idag och det små-snöar. Mulet och mörkt. Medan jag promenerade kände jag att NU - dj-r i min lilla låda - är jag frisk igen efter 2,5 månad! Orken är absolut tillbaka! Skrattande  Det innebär oxå att nu kan jag börja pressa mig själv i uppförsbackarna igen. Hm... Tungan ute


I natt hade jag ännu en herr-dröm. En trevlig sådan. Det var en skolkompis från grundskolan den här gången, men i drömmen var han naturligtvis vuxen. Jag minns den här killen, M, från lågstadiet och jag har ett speciellt minne oxå. Vi gick i trean och var bänkkamrater. Vår fröken hade fyllt en normalstor plasthink med vatten och vi fick i uppgift att gissa hur många liter det var. M gissade på 4 eller 5 liter medan jag gissade på 14 vilket fick honom att skratta åt mig. "14 liter? Ä'ru inte klok??!" Vi hade skrivit våra gissningar på lappar som fröken samlade in. Sedan mätte hon upp hur många liter det var och kollade på lapparna vem som var närmast. Jag minns inte nu hur många liter som hinken rymde, men jag minns att jag var närmast. Skrattande  Då slutade M att flina. Jag har alltid haft en förmåga att kunna uppskatta volym eller avstånd och jag har fått det från pappa. "Ögonmått" som han kallade det.


Om en stund ska jag steka några prinskorvar tillsammans med 2 ägg och så den sedvanliga kannan te. Efter det är det dax för onsdags-städning av buren och sedan ska jag duscha. Häpp!


Fridens.

 
 
Budda

Budda

4 november 2009 13:03

Brukar du ha ´herr-drömmar´? :)

Jag minns jordgubbschokladen. Naturligtvis ville jag prova men det stannade vid en rad, ingen höjdare vad jag minns. Den är FÖR söt. :)

Krya på Elin.

Tack f kommentar. *glad*

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
margus

margus

4 november 2009 16:35

Grattis till återkommen ork! Bara att pinna på då... Bara det inte blåste småspik.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

4 november 2009 20:44

Det är en skön känsla att känna hur orken kommer tillbaka. Jag hoppas du ska få behålla den känslan under en riktigt lång tid.
Krya på dig kram till Elin.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards