Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Från negativt till positivt

Av Ewa - 2 november 2009 16:02

Stämningen mellan Pär och mig är annorlunda. Annorlunda på ett positivt sätt. Det sura gnabbet är borta. Han har helt slutat med spydiga kommentarer om vad jag äter vilket gör att jag är mycket mer avslappnad vilket i sin tur gör att jag mår allt bättre vilket I SIN TUR gör att jag uppskattar honom mer. Vi har alltid kramats och pussats varje dag, men numera känns det som att han verkligen tycker om mig igen oavsett hur mycket jag väger. Det är en skillnad som är svår att sätta ord på, men som känns tydligt.


Är det verkligen så enkelt som att jag fick bekräftelse, från 2 olika läkare och 1 kurator, på att det INTE var acceptabelt att Pär höll på som han gjorde samt att jag sa ifrån; JAG har ansvar för MIN hälsa? Vi har egentligen inte pratat om den här förändringen. Jag har helt enkelt ingen lust att analysera och rota i varför han ändrade sitt sätt så tvärt. Kanske är det bara jag som upplever den?


Den här positiva ändringen påverkar även mina drömmar! Det tog ett tag innan jag upptäckte att mina drömmar hade ändrat karaktär och blivit mer positiva. När jag tidigare drömde om Pär eller andra Manliga Godbitar, så var det alltid samma sak: jag jagade dem för att få uppmärksamhet och bekräftelse. Jag nästan TIGGDE om att de skulle uppskatta mig som kvinna trots övervikt. Nu är drömmarna tvärtom! Jag behöver inte längre jaga någon utan de söker upp mig och jag mår så himla bra av att få positiv uppmärksamhet och bekräftelse på att jag duger som jag är oavsett hur många extra kilon jag bär på; ofta tack vare att jag är överviktig och därmed mer kvinnlig. Ibland är den positiva känslan från drömmarna så stark att jag bär med mig den hela dagen. Snacka om kick!


Fridens.            

 
 
Budda

Budda

2 november 2009 21:22

Glad att det känns bättre.

Ni är så söta när ni ´gnabbas´i bloggen. :)

Sov gott.

Hälsningar Tina, suntliv

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Gröngöling

Gröngöling

3 november 2009 16:05

Ibland kan det vara något som kan verka självklart efteråt, som gör att en situation förändras. Så enkelt... men det gäller ju att hitta just det.
Härligt låter det i alla fall!
Så har jag också med drömmar om män! Oftast är de måttligt intresserade av mig. Men ibland är de det, och då känns det som om jag får något. Något gott kommer till mig, så att säga.
Grattis till positiva förändringar!

http://342079

 
Nannis

Nannis

3 november 2009 19:39

Vad glad jag blir av inlägget! Härligt Ewa ;)
kram!

http://nannis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards