Alla inlägg under oktober 2009

Av Ewa - 21 oktober 2009 16:13

Jag gick upp före 9 och ringde återbud till kuratorn eftersom jag inte hade något behov av samtal idag eller i fortsättningen. Det känns lite snopet för jag mådde så himla dåligt när jag fick kontakt med henne och trodde inte att det skulle vända så snabbt att jag inte behövde mer än 2 samtal. Förvånad


Huvudvärken lurar i bakgrunden och jag sov i soffan ett par timmar. Den soffan är SKÖN!


Burstädning.


Ikväll är Pär på skattemyndigheten på en föreläsning för bostadsföreningens räkning. Hela kvällen full av skoj! Flört


Det kom 3 paket till mig i brevlådan. Den fjärde säsongen av "House", den andra säsongen av "Monk" och den tredje ljudboken om Maisie Dobbs av Jaqueline Winspear. Det negativa är att de ska betalas och nu har hela min "månadspeng" försvunnit. Jag har 12 kr kvar. Det räcker inte ens till en drickyoughurt. Tungan ute Jag kommer aldrig att lyckas spara till en hund eftersom det finns så mycket annat kuligt....


Fridens.  



Av Ewa - 20 oktober 2009 20:12

Lotta ökar i vikt. Hon ökar inte i propotion till hur mycket hon äter (i så fall hade hon varit i storlek som en mindre kanin), men huvudsaken är att ATT hon ökar.

Choklad i kylen.

Chips i skåpet.

Pengar på kontot (ett litet tag i alla fall.... Tungan ute ).

Gosestunden med hjärtegrisen Ellen.


Fridens.


Ester t.v och Ellen

  

Av Ewa - 20 oktober 2009 17:34

Idag har jag haft en överdj-g huvudvärk. Den sortens huvudvärk som inte går över med hjälp av Ipren. Den sortens huvudvärk som förmodligen är en biverkning av att jag har dubblerat Cymbalta-dosen. Den sortens huvudvärk som gör att ögonen åker ihop. Den sortens huvudvärk som måste sovas bort, så det gjorde jag. Jag sov i soffan i ett par timmar. Nu på kvällskvisten, så känner jag att värken ligger och lurar i bakgrunden. Rynkar på näsan 


Igår avvek jag från den väl fungerande kvällsrutinen mycket pga att jag precis hade läst ut en bok ("Motsatsen till kärlek"), men inte börjat på nästa utvalda ("Potensgivarna"). Jag gick i fällan och fastnade i en provversion av ett spel till strax efter midnatt. Tandborstning och fluorsköljning och sedan lyssnade jag på "Med lätta bevis" av Jacqueline Winspear tills jag somnade. Jag vaknade med den ovan nämnda huvudvärken. Ikväll tänker jag återgå till den väl fungerande kvällsrutinen och jag tänker göra det ordentligt för jag har köpt hem choklad och chips igen. Det där jag skrev härom dagen om att suget var borta var inte någon lögn, men suget hölls sig inte borta mer än 2 kvällar....... "Det enklaste sättet att bli av med en frestelse är att falla för den" sa Mae West (tror jag), så det tänker jag göra! Flört


Fridens.

Av Ewa - 19 oktober 2009 20:28

Mma Ramotswes fortsatta detektiväventyr.*

Dagens promenad.

Ytterligare lite mer ork idag jämfört med igår.

Te.

Plackers.

 

Fridens.


* "Kalabalik i Kalahari" - se den!! I Botswana finns det surikater.


  

Av Ewa - 19 oktober 2009 16:13

Jag har känt mig rätt hängig idag, men efter lunch och en kanna te kände jag ett behov av att komma ut, så det bidde en eftermiddagsrunda på 60 minuter runt sjön Flaten. Bortsett från uppförsbackar, så orkar jag med ett allt högre tempo och det känns bra! Eftersom jag gick ensam idag och inte har för vana att prata för mig själv, så hölls hostan i schack. Det är ansträngning PLUS samtal som är den riktiga fienden.


Elin kom hem vid halv 13 vilket var några timmar tidigare än beräknat, men hon känner sig inte helt kry hon heller. Hon är heller inte ensam om att gå hem tidigare alternativt vara sjuk. Det verkar bli en så'n höst när många hela tiden är småkrassliga. En mindre variant av svininfluensan? Kulting-snuvan?  *fniss!*


Fridens.

Av Ewa - 18 oktober 2009 20:15

Dagens promenad.

Samojed-valpen.

Inget godissug.

Jag fortsätter att komma i säng före midnatt och sömnen BLIR bättre då!

Lotta är inte riktigt lika benig runt rumpan längre.


Fridens.

Ego sova  


Av Ewa - 18 oktober 2009 16:07

......att jag fick vara ensam i ett slutet rum med en av dessa idioter som saboterar/förstör/klottrar för då skulle jag dels försöka förstå hur människan tänker och dels skulle jag puckla på idioten tills solen gick ner och tills den gick upp igen! Sedan skulle jag kontakta föräldrarna och fråga vad f-n de tänker med. Skrikandes


Fridens.


PS. Egentligen är jag inte en anhängare av våld, men ibland......

Av Ewa - 18 oktober 2009 16:05

.....hur han/hon tänker som saboterar oavsett om det handlar om klotter eller ren skadegörelse?


* jag är övertygad om att det är NÅ'T fel i huv'et *


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards