Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Vissa dagar.......

Av Ewa - 13 oktober 2009 17:35

........är mitt tålamod med det mänskliga släktet extra uselt. Idag visade sig vara en sådan dag. Jag hade en träff med Pär på Konsum för veckohandlingen. Jag kom först och började plocka ihop grönsaker enligt handlingslistan. Klockan var halv 17 och det var ganska mycket folk dvs inte ideala förhållanden att köra runt med en kundvagn. In kommer mamma, pappa, stor flicka, liten flicka, pojke och knodd i liggvagn. Pappa med knodd i liggvagn + stor flicka fortsatte längre in i affären. Pojken hade lyckats lägga vantarna på den sista mini-kundvagnen. Liten flicka var hemskt besviken och upprörd och stortjöt med sprutande tårar. *jag suckade för mig själv* Mamma försökte lirka med pojken, så att han skulle ta en dragbar kundkorg eftersom han var störren än flickan. Han var inte samarbetsvillig. *jag himlade med ögonen* Ett tag stod pojken med ena vantklädda handen på mini-kundvagnen och den andra vantklädda handen på den dragbara kundkorgen. *giriga snorunge, tänkte jag*. Mamma försökte förhandla medan flickan tittade på mig med tårarna fortfarande sprutande och munnen vidöppen för att släppa ut all förtvivlan och besvikelse. Jag tittade tillbaka på henne och kände ingen som helst medkänsla. Inte idag. *håll klaffen!! vill jag säga* Det var en sådan dag att jag föraktar vuxna människor som skaffar fler barn än de klarar av. Gapande ungar göre sig ej besvär och skulle vara glada över den sortens besvikelse om de visste vad livet har i beredskap för dem..... Låt mig få vara trött och bitter idag. Ni som känner mig och följer min blog vet att jag vanligtvis inte föraktar barnfamiljer.


Fridens.

 
 
T , kikar in

T , kikar in

13 oktober 2009 20:04

Jag vet att du och jag har samma ´måtto´ Ju mer jag lär känna människor.... Måtto och måtto du vet Ewa. :-)
Du minns mina grannar? En nu 4 åring, två treåringar (i dec) och de bankar i dörren, trycker på hissen, löper fort i trapphuset och använder det som lekstuga...*sucka*
*gråta*

I bland måste man få reagera. Eller hur?

Hur går det med dygnsvändningen?

http://www.suntliv.bloggagratis.se

 
Jag själv

Jag själv

13 oktober 2009 21:00

T: det går bra med dygnsvändningen! I morgon måste jag gå upp halv 8. Uäää.... ;-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Viktoria

Viktoria

13 oktober 2009 21:04

Min mormor brukade alltid fråga "har du en glad dag idag?" Vissa dagar är bara inte glada dagar. Träffar man då människor som står med sin 2-åring och ska låta den bestämma vad det ska bli för mat, eller låter ungen skanna av varorna så det bildas kilometerlånga köer bakom, då blir ännu mindre en glad dag.

http://vickileh.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

13 oktober 2009 22:46

Jag förstår dig mer än väl. Det får vara måtta på vad andra människor ska behöva stå ut med. Jag vill handla i lugn och ro.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards