Alla inlägg den 28 september 2009

Av Ewa - 28 september 2009 17:53

Jag har numera även en sk. gästbok.

Vad är det för skillnad att skriva i min gästbok jämfört med att kommentera inläggen


Nu finns den där i alla fall. 

  


Fridens.

Av Ewa - 28 september 2009 12:45

Dagen idag var tänkt som en nypremiär på SATS, men den fysiska hälsan satte stopp för det. Det är ju kul med omväxling eftersom det alltid brukar vara humöret och själen som sätter käppar i mitt hjul. Jag har däremot promenerat i en timme! Inte så raskt, men jag orkade hålla takten till mina mindre energiska gånglåtar och DET var upplyftande! Det var tur att jag hade det att fokusera på eftersom jag blev om-gådd av 3 raska damer. Den första damen passerade mig på vänster sida i ett ruskigt tempo och dessutom i en uppförsbacke. Det var nästan, så att jag kände vinddraget när hon drog förbi och det hände när det kändes som tyngst för mig. Den andra damen dök upp från en tvärgata till höger och hon "stavade" sig fram med de karaktäristiska långa älg-kliven. Swoosh! Den tredje damen kom bakifrån på höger sida och knallade helt enkelt förbi mig utan större ansträngning. Jag såg dem försvinna i fjärran en efter en..... Jag orkade hålla takten till mina mindre energiska gånglåtar! Det handlar om återhämtning, det inser jag, men just idag kändes som att det går åt rätt håll. Mollipect fungerar! Jag småhostade medan jag promenerade, men jag blev inte helt färdig efteråt och det är väl tack vare att luftrören har utvidgats (jag tog en dos till frukosten). 


Medan jag har suttit inomhus och hostat i några veckor, så har det hunnit bli höst på riktigt. Luften är högre och klarare och vinden har mer bett i sig. Solen står ännu lite lägre på himlen och löven har bytt färg. Det är vackert, så vackert! Härliga höst! September har varit ovanligt varm och torr, enligt DN och det är väl därför det känns så himla skumt att det snart är oktober och nästan vinter.


Mitt knä. När jag städade i lördags och stod på knä i soffan för att torka av fönsterbänken, råkade jag vrida höger knä på ett mindre behagligt vis. Det var en ytterst liten vridining, men det är det som har gjort att knäet har varit tjockare än vanligt och svårt att böja. Resten av lördagen och gårdagen, så vilade jag benet och tog några extra Tradil och idag känns det mycket bättre! Jag kom dessutom på att jag ju har mitt gamla knäskydd någonstans i garderoben, så det hade jag på idag när jag var ute. Lysande!


Apropå garderoben, så borde jag gå igenom den. Inte för att rensa utan för att röja, sortera och vika, så att jag verkligen kan se vad jag har för kläder liggande där inne (de plagg som hänger på galgar syns ju jämt). Det får bli som det blev med hyllorna som jag gjorde i ordning i lördags - jag får vänta tills energirycket kommer och utnyttja det till max. Energiryck eller ordningsnoja. Vilket som. Det löser sig!


Fridens.


  

Av Ewa - 28 september 2009 11:06

Mollipect innehåller essens av blodapelsin och pepparmynta.

Smaken av blodapelsin känns tydligt.

Strax efter känns pepparmyntan.

Isch!

Apelsin och mynta går inte ihop!!!

Isch!

Jag undrar hur medicinerna skulle smaka utan alla essenser?


Fridens.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards