Alla inlägg den 20 september 2009

Av Ewa - 20 september 2009 15:46

Jag känner mig mosig och slö. En dagen-efter-känsla med trötthet i hela kroppen med lite ont i knäna och höfterna eftersom jag hade mina vanlig klack-kängor igår. Den här sjukligt ensvisa förkylningen som jag dras med gör att allt blir jobbigare än det vanligtvis skulle vara, så efter en hel dag i Stora Staden med promenerande, mycket folk, hosta och släpande på kassar är det inte konstigt om jag är mosig. Igår kväll sa jag till Pär att jag ville sova idag på morgonen och det fick jag. Jag kom inte ur sängen förrän framåt 11. Skäms  Jag började med att duscha - härligt! - och lite senare åt Elin och jag lunch medan vi såg de 3 sista avsnitten av "Grey's anatomy" säsong 2 (säsong 3 är på g och alldeles nyss beställde jag den fjärde samt förhandsbokade den femte säsongen). Jag piggnade till lite av mat och te och klarade av burstädningen utan problem (eftersom Pär fixade Coop-handlingen själv, så tog jag hans burstädning). Tvättmaskinen får jobba hårt idag eftersom vi byter lakan.


I förrgår läste jag ut "Levande begravd" och den var väl ganska bra. Jag fick ett felaktigt intryck av baksidestexten vilket ledde till att jag upplevde det som att boken inte riktigt handlade om det jag trodde att den skulle handla om. När det blir så, så kan en andra läsning av boken göra att den "blir" bättre eftersom förväntningarna inte är de samma, men just den här boken är inte tillräckligt bra för att läsa en gång till. Tyvärr. Jag fortsatte direkt med "Älvorna i Dunderry" av Deborah Smith och det visar sig vara samma sak igen! Titeln är missvisande! Originaltiteln är "A place to call home". Till skillnad från "Levande begravd", så är "Älvorna" BRA. Just nu är jag inte riktigt lika kräsen när det gäller böcker eftersom det är så himla skönt och roligt att ha kommit igång med läsningen över huvud taget! Glad


  


Vilket makalöst höstväder vi har!! Snarare sensommarväder eftersom temperaturen ligger runt 20 grader på dagarna. Solen fortsätter att stråla och det är sällan ett moln på himlen som börjar få en något kallare blå ton som tecken på att svalare tider kommer. Jag tar emot de svalare tiderna med öppna armar.


Den som läser Elins blog vet att vi såg 2 kändisar igår. Självaste herr Statsminister på en scen på Sergels torg, men att ha sett honom är inget jag finner upphetsande eller vill skryta med. Jag ska göra mitt bästa för att rösta bort honom om ett år! Den andra kändisen var en av systrarn Kallur som faktiskt åkte i samma pendeltåg som vi när vi åkte hem. Det var något mer upphetsande att se henne även om det tog ett tag innan jag kom på vem det var.... När jag var liten trodde jag att ALLA kändisar, inte bara bodde i Stockholm utan även KOM FRÅN Stockholm och när jag fick veta att Agnetha Fältskog var född i Jönköping, så trodde jag inte på det!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards