Alla inlägg den 17 september 2009

Av Ewa - 17 september 2009 16:01

Det är kanske svårt att tro, men jag har MASSOR inne i huv'et som vill komma ut via fingrarna och tangentbordet och in i min blog, men - tvärnit!! Jag vet inte var jag ska börja. Det är inget särskilt jag vill skriva om - jag har bara lust att skriva! På datorns skrivbord har jag ett block där jag noterar idéer och tänkbara ämnen, men jag kommer inte till skott. Jag kommer inte till ro. Jag behöver sitta ostörd och koncentrera mig.


I morse vaknade jag med värk i ryggmusklerna. Jag förstod ju att jag måste ha legat konstigt i natt, men Olycksfågeln, som bor i en holk längst bak i mitt huvud och som har en otrolig Drama Queen-läggning, fnissade och väste "Tänk om det är influensan? Ont av lungorna, du vet. Hostar och står i. SVIIIIN-influensan....Oiink, oiink!" Jag pluggade igen hålet till holken, så att inget hördes därifrån och tog sedan en Ipren mot värken och den försvann ju. Naturligtvis. Olycksfågeln hann inte göra mig nervös. Nästan inte alls i alla fall.


I morgon ska jag träffa Överläkaren i Södertälje. Pär kör mig dit till halv 10 och så tar jag mig hem kommunalt. Från början hade jag tänkt promenera från Södertälje Central, men eftersom jag alltid börjar hosta efter kroppslig ansträngning, så bad jag Pär att skjutsa mig i stället och han är ju ledig på fredagarna. Det vore inte kul att träffa en ny läkare och hosta sig igenom besöket. Det räcker med att jag kraxar.


Pär och jag diskuterar LKHF-kosten med jämna mellanrum. Nu när han lagar maten, så har han nog börjat upptäcka att det är enklare att laga LKHF tack vare att det är färre ingredienser. Han sa oxå att han tycker att den maten är godare. Tro jag det! Fett är en smaksättare och slår Viktväktarnas försök att ersätta fettet med allehanda kryddor och smaksättare. Pär har fortfarande inte läst de böcker i ämnet som jag har och av den anledningen har han missat det som Tant Grön och jag redan har kommit underfund med. LKHF är egentligen ingen viktminskningsmetod utan ett sätt att leva hälsosammare. Det handlar inte bara om att ta bort kolhydrater och äta mindre socker. Det handlar även om att äta mat lagad på naturliga råvaror och att få bort tillsatser och konserveringsämnen och att det är därför som jag vägrar att använda någon form av margarin längre. Till exempel.


Jag städade nedre buren idag. Marsvinen är uppdelade i 3 grupper med olika inställningar till detta. En grupp som håller sig i motsatta änden av köksmattan för att komma så långt ifrån dammsugaren som det är möjligt utan att hamna ute på det kalla och hala köksgolvet. I den här gruppen hittar man Lillan, Ellen och Ester. I den andra gruppen är de inte lika skrajsna utan knatar omkring eller ligger och vilar här och där och här finns Lotta och Humlan. Den tredje gruppen blir speedade popcorn när det är action på gång och rycker omkring eller springer. Humlan och Elsa tycker om när jag städar hos dem (Humlan är med i 2 grupper). Astrid är kluven till hela spektaklet. Samtidigt som hon vill söka skydd i den första gruppen, så tycker hon ändå att det är spännande och ibland rycker det i henne av leklust. Älskade marsvin!


Fridens. 


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards