Alla inlägg den 10 september 2009

Av Ewa - 10 september 2009 20:36

.....att den första boken om Harry Potter blev refuserad  T O L V  gånger innan den slutligen blev publicerad?


*de förlag som sa nej känner sig förmodligen lika dumma som den producent som inte tyckte att Beatles var något att ha*


Moooaahahahahaaa! Skrattande


Fridens.

Av Ewa - 10 september 2009 18:44

Vi fick tillbaka min gamla bärbara dator idag.

Nytt moderkort och nytt lock. De har dessutom ändrat fästet för locket, så det kommer inte att spricka som det gjorde tidigare.

De tog inte betalt för något av det trots att garantin inte längre gällde.

Nu har vi alltså en dator över.

Av märket LG.

Information om pris, prestanda mm finns på Pärs sida.


Fridens.

Av Ewa - 10 september 2009 18:39

Av Ewa - 10 september 2009 18:32

Det är ett tag sedan jag skrev ned vad jag är tacksam för.

Ibland går det helt enkelt inte för ibland MÅSTE man få tycka att allt är skit.


Pär vill inte skiljas.

Dagens (splittrade) promenad.

Jag har en ny flaska med Cocillana-Etyfin vilket var i grevens tid för den förra tog slut i tisdags och idag är hostan mycket värre igen.

Elin tog hand om disken i utbyte mot att jag gjorde en kladdkaka.

Jag har satt ett nystarts-datum för SATS till måndagen den 28 september för då har jag klarat av bankmöte, tandläkare och 3 läkarbesök PLUS att förkylningen borde vara väck då. Pliiiiis.....


Fridens.

Av Ewa - 10 september 2009 13:31

25 minuters promenad till apoteket i Salem. Mest uppförsbackar. Flåsig och hostig.

40 minuters promenad - omväg - till Konsum. Mest nerför. Hostig.

10 minuters promenad hem. Många trappor.... Flåsig och hostig.

Det var ändå skönt.

Jag vet att jag är fri från förkylningen när jag kan promenera till alla bra gånglåtar utan att börja hosta. Flört


Fridens.

Av Ewa - 10 september 2009 10:21

Klockan är tjugo över 10.

Elin gick till skolan för en stund sedan (börjar sent och slutar sent vid halv 17).

Solen strålar och temperaturen kryper uppåt.

Bredvid mig står ett glas med Tropicanas apelsinjuice med fruktkött, en muminskål med ekologisk naturell youhurt och en hög med alla mina mediciner. En förpackning med Saltå Kvarns linfrö som ska strös över youhurten ā la LKHF.

Idag var det den första morgonen på en vecka som jag INTE kände mig halvdöd pga förkylningen och när jag har ätit min frukost ska jag ut med apostlahästarna.

Marsvinen prasslar med höet och småpratar med varann.

Tvättmaskinen tvättar marsvinens handdukar - burstädning idag.

I det stora hela, så är det tyst här och när det är tyst, så går hjärnan igång.  

Tunga tankar.  

Självmord.

Skilsmässa.

Rädsla.

Stress.

Knut i magen.

Pär svarar i alla fall på de sms jag skickar.


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards