Alla inlägg den 7 september 2009

Av Ewa - 7 september 2009 20:47

Pär: Ska du göra te se'n?

Jag: Jag ska nog gå ned till Konsum och köpa choklad först, men det blir te förr eller senare.

Pär: Är det så svårt att stå emot (chokladen)?

Jag: Jag vill inte stå emot.

Pär: Varför inte det då?

Jag: Jag får inte ut något av det.

Pär: Vad är det du väntar dig att få ut av det då?

Jag: En viss tillfredsställelse av att ha lyckats stå emot.


Jag orkar inte bry mig längre.


O-fridens.

Av Ewa - 7 september 2009 15:07

Idag fick jag ett brev angående remissen som Husläkaren skrev till Södertälje psykiatriska och jag har fått en tid hos överläkaren så snart som den 18:e! Imponerande! Den överläkare som samarbetade med vårdcentralen har, tyvärr, gått i pension (han var OTROLIGT bra!) och det måste han väl få göra antar jag.


Pär kom hem från Öland igår och hade med sig svärfar som har ärenden i Stockholm under ett par dagar. Jag lagade chili con carne ā la Viktväktarna som de och Elin åt. Jag hade ingen matlust och jag tycker inte om den rätten, så jag drog mig tillbaka till vardagsrummet med min bärbara. Senare på kvällen, så sa Pär att han ville prata med mig om omfördelning av "vem som gör vad". "Jaha" tänkte jag "nu tycker han väl att han gör för mycket igen", men jag hade fel. Han har tagit över matsedel och matlagning vilket innebär att jag diskar i stället. Vi har haft den uppdelningen förut och då har det fungerat, så då fungerar det nog nu oxå. Eftersom det är Pär som är intresserad av mat över huvud taget, så är det ju smartare att han donar med matsedeln och matlagningen. Jag tror oxå att det är för att försäkra sig om att verkligen få lagad middag varje dag för det har varit si och så med det den senaste tiden. Ett visst kontorllbehov.....


Allt det här med mat och kostvägar har blivit ett stressmoment för mig och det är på väg att få orimliga proportioner. Jag kan aldrig känna hunger utan att automatiskt tänka på vad jag BÖR äta i stället för vad jag VILL äta. OM jag vill äta. Jag kan inte längre äta en måltid utan Den Gnetiga Rösten i bakhuvudet: ät nu så att du verkligen blir mätt ät det och ät inte det vänj dig vid vatten till maten även om du tycker det är godare med mjölk undrar om det är socker i det här och jag undrar vilken funktion det här triggar igång som gör att jag går upp i vikt och så vidare och så vidare i all oändlighet. FY FAN! De flesta har svårt att förstå att jag kan vara hungrig utan att vilja äta, men dit har jag kommit.  Jag kommer att ta upp det här med både Överläkaren och Kuratorn när jag så småningom får tid hos henne....


Jag spelade Sims till halv 3 i natt. Jag blev så indragen i min familj att det var svårt att sluta. Vissa familjer blir bättre än andra och är därför roligare att spela med. Elin väckte mig klockan 8 för att jag skulle hålla henne sällskap tills hon skulle gå. Vid halv 11 lade jag mig i soffan för att sova, men det blev bara en sorts obekväm slummer. Efter det duschade jag och sedan kom Elin hem efter bara halva dagen med förkylning. Jag mår något bättre. Pär låter fortfarande täppt. En monsterförkylning!


Det går utför med precis allt och jag har ingen ork att stoppa upp nerfärden.

Jag vet inte om jag har lust heller.

Jag klarar inte av att läsa.

Jag vänder allt mer på dygnet.

Jag har inte tränat ordentligt på flera veckor.

Jag skiter fullständigt i allt vad kost heter.

Det skär sig allt mer med Pär.

Kommer jag att ångra mig om jag släpper taget?

JAG har inget kontrollbehov.


O-fridens.




Av Ewa - 7 september 2009 08:52

Jag talar av egen erfarenhet.

Däremot ÄR det ett, inte rop utan GALLSKRIK efter hjälp.

Jag har mått så dåligt att självmordsförsök har känts som det enda alternativet.

Det enda alternativet eftersom alla annan hjälp skulle ta för lång tid.

När jag mådde så pass dåligt, så blev jag antingen handlingsförlamad eller så fick jag panik och det var paniken som ledde till självmordsförsöken.

Jag ville egentligen inte dö, men jag orkade inte fortsätta att må så dåligt.

Då handlar det inte om feghet.

De som påstår det har inte en susning om vad det handlar om.

När man begår självmord för att slippa konsekvenserna av sitt handlande - DÅ är självmord fegt.

Inte annars.


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards