Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Ewa - 26 augusti 2009 12:18

Vad det regnar!! Det har regnat oavbrutet, rakt ned, oförtröttligt sedan någon gång i natt. Det regnar så kraftigt att suset hörs genom våra 3-glasfönster. Jag tycker att det är mysigt! :-)  Visserligen blev jag blöt trots paraply när jag gick för att hämta ett "stort brev" och handla lite på Konsum. Innan jag gick, så kom jag ihåg att vi köpte ett STORT paraply senaste gången vi var på Liseberg för x antal år sedan. Det är fortfarande STORT ā la gammaldags herrparaply och det täcker båda axlarna gott och väl. Dessutom är det automatiskt vilket jag hade glömt bort! Det är lila med Lisebergs kanin och texten "Blixtar och dunder! Häftiga under!". Jag gör gärna reklam för Liseberg eftersom jag tycker att det är 100 gånger mysigare än Grönan.


Igår fick jag en avi om ett "stort brev" och jag kunde inte komma på vad det kunde vara. Det fanns ingen notering om avsändare. När jag lämnade in avin på vårt utlämningsställe och i utbyte fick en liten, fyrkantig och ganska tung kartong med en handskriven och påtejpad adresslapp, så blev jag inte ett dugg klokare. "Det tickar i alla fall inte." sa jag hoppfullt till den urtrevlige kille som arbetar där. "Det kom ju igår" svarade han "så om det hade tickat, så......". På väg hem kom jag plötsligt på vad det förmodligen var i kartongen: våra nya muminmuggar! De har varit försenade vilket ledde till att jag lyckat glömma dem. 4 nya muggar till vår samling - en humörhöjare! Jag ska dricka mitt lunch-te i en orange hattifnatt-mugg som matchar den orangea rosbukett jag köpte på Konsum.


Ett par humör-höjare till: nästa säsong av "House" och "Monk" kommer om bara 2 månader, men MIN NYA DATOR KOMMER REDAN IDAG!!


Fridens! :-)


PS. Dagens ekonomiska rådgivning på banken flyttade jag till nästa torsdag pga av regnet (faktiskt!) och pga hosta.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards