Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Ewa - 17 augusti 2009 20:37

Elin fick en bra skolstart.

Jag sov gott i soffan i fm:s.

Jag fick hjälp med matkassarna.

Nu har jag godis hemma UTI FALL ATT....

Matsedel för 1 vecka framåt är fixad.


Fridens.

Av Ewa - 17 augusti 2009 14:38

Elin hade sitt upprop klockan 9 idag tillsammans med ungefär 200 andra gröngölingar. Det var ovanligt många som har sökt till det program hon sökte till amt till det ekonomiska programmet, så när klasserna var fulla hade det blivit lott-dragning, så att det blev ytterligare en klass med både samhälls/beteende + ekonomi och i den kommer Elin att gå. Hon fick ett övervägande positivt intryck och all nervositet - som visserligen var positiv, men ändå - har övergått i förväntan. När hon kom hem vid halv 11 och nästan sken som en sol, så kändes det som balsam för mitt modershjärta. En sådan lättnad och en sådan glädje! ÄNTLIGEN verkar det senaste årets kamp vara över! Äntligen verkar allt lätta!


När det gäller mig själv, så kom jag inte i säng förrän efter halv 1, men jag sov gott tills det var dax att gå upp med Elin vid halv 8-tiden. Jag var väldigt trött. Huvudvärk. Små-snuvig. Yrsel. Jag hade planerat att promenera eftersom det har varit så skönt de senaste gångerna, men jag lurade i soffan i stället och vaknade när Elin kom hem. Eftersom hennes nervositet hade släppt och hon hade mycket att berätta om, så följde hon med mig till Konsum och erbjöd sig att bära bägge kassarna som var ganska tunga! Själv bar jag en påse med tomatfrallor från Kaffestugan. Lagom tungt. ;-)


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards