Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

Lördag eller söndag?

Av Ewa - 15 augusti 2009 16:53

Det är LÖRDAG idag. Det har varit det hela dagen och kommer att vara det några timmar till. Det är INTE söndag bara för att Pär, med sin fyra dagars-vecka, var ledig igår. Jag har, i och för sig, inte varit speciellt alert den här veckan..... :-P


Eftersom jag sov till halv 12 igår, så var jag inte så trött på kvällen. Jag satt faktiskt uppe till efter 1 när jag tog min CD-spelare med HP och lade mig i soffan för att lyssna. Jag räknade med att somna och det gjorde jag och jag låg kvar hela natten. Väldigt bekväm soffa! Jag vaknade vid halv 9 och var i valet och kvalet om jag skulle flytta in i sovrummet och fortsätta att sova. Elin sov. Förstås. Pär var i köket, men eftersom den lätt griniga stämningen från igår hängde kvar som ett illaluktande gasmoln, så hade jag ingen lust att gå in dit för att göra frukost. Det blev köket till slut och vi har slutit fred. Vi promenerade i 90 minuter och passade på att prata om allt och inget. Jag sa till honom att han måste börja lita på att jag kan min sjukdom och att jag alltid kommer tillbaka, men att det inte är någon som helst idé att pressa mig. Jag vet inte om det klargjorde något eller hjälpte, men jag behövde få det ur mig.


Det går oväntat trögt med "Katedralen vid havet" trots att den är rysligt bra. Jag har läst ett hundratal sidor. Jag har inte lyckats med konststycket att komma till ro med att läsa och under veckan som har varit har jag inte ens lyckat koncentrera mig ens på de kortaste blog-inläggen. I kväll, vid 22-tiden, ska jag stänga av datorn och krypa upp i soffan och läsa! Det kanske gör att jag sover bättre oxå.


Fridens.


Idag har Ellen varit hos oss i 1 år! Min hjärtegris.

 
 
i en annan del av livet

i en annan del av livet

15 augusti 2009 17:12

Jisses vilket gulligt marsvin! :D Sen att du har en riktigt bra och välskriven blogg gör inte det hela sämre. Keep up the good work. :)

http://ienannandelavlivet.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

15 augusti 2009 18:16

Puss på sötaste Ellen.
Hälsar Dej tillbaka till oss med en BamseKram.

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Tina

Tina

15 augusti 2009 18:54

Hej fina Ellen, gullunge.

Kul att åter läsa inlägg från dig Ewa.
Jag tycker inte du är tjatig.
Visst är det lättare att förstå om ngn sitter i rullstol, har gipsat ben eller som jag nu har, förband över halva bröstkorgen.
Tänkte faktiskt hur glad jag är som inte mår som mina klienter som har bipolär sjd, utmattnings.depr, depr, självskadebeteende, fobier, tvång...m.m, vad glad jag är att jag inte har det (också).
Skriv om vad du vill - jag läser gärna.:)

http://www.suntliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards