Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Ewa - 15 augusti 2009 20:50

Jag mår bättre igen.

Jag KAN min sjukdom; den är vidrig, men medför egentligen inga överraskningar längre, så länge jag är uppmärksam på signalerna.

Min familj.

Gårdagens och dagens promenad.

Marsvinen. Igen och igen och igen och igen......


Fridens.


Av Ewa - 15 augusti 2009 17:23

....till en av alla dessa tidningar som vänder sig till oss daaaaamer stod att läsa: "Test! De bästa rynkkrämerna!". Äntligen har världen börjat inse att rynkor inte är fult och inte behöver döljas, men att använda en kräm som gör en rynkig.... *blink blink*  *fniss*


Fridens.

Av Ewa - 15 augusti 2009 16:53

Det är LÖRDAG idag. Det har varit det hela dagen och kommer att vara det några timmar till. Det är INTE söndag bara för att Pär, med sin fyra dagars-vecka, var ledig igår. Jag har, i och för sig, inte varit speciellt alert den här veckan..... :-P


Eftersom jag sov till halv 12 igår, så var jag inte så trött på kvällen. Jag satt faktiskt uppe till efter 1 när jag tog min CD-spelare med HP och lade mig i soffan för att lyssna. Jag räknade med att somna och det gjorde jag och jag låg kvar hela natten. Väldigt bekväm soffa! Jag vaknade vid halv 9 och var i valet och kvalet om jag skulle flytta in i sovrummet och fortsätta att sova. Elin sov. Förstås. Pär var i köket, men eftersom den lätt griniga stämningen från igår hängde kvar som ett illaluktande gasmoln, så hade jag ingen lust att gå in dit för att göra frukost. Det blev köket till slut och vi har slutit fred. Vi promenerade i 90 minuter och passade på att prata om allt och inget. Jag sa till honom att han måste börja lita på att jag kan min sjukdom och att jag alltid kommer tillbaka, men att det inte är någon som helst idé att pressa mig. Jag vet inte om det klargjorde något eller hjälpte, men jag behövde få det ur mig.


Det går oväntat trögt med "Katedralen vid havet" trots att den är rysligt bra. Jag har läst ett hundratal sidor. Jag har inte lyckats med konststycket att komma till ro med att läsa och under veckan som har varit har jag inte ens lyckat koncentrera mig ens på de kortaste blog-inläggen. I kväll, vid 22-tiden, ska jag stänga av datorn och krypa upp i soffan och läsa! Det kanske gör att jag sover bättre oxå.


Fridens.


Idag har Ellen varit hos oss i 1 år! Min hjärtegris.

Av Ewa - 15 augusti 2009 16:46

Jag har ingen riktigt nära vän som jag kan vända mig till.

Jag har valt bort kontakten med mina knäppa syskon.

Mina föräldrar finns inte längre kvar.

Ibland når jag inte fram till Pär.

Hur gör jag när behöver häva ur mig?

Jag skriver i min blog och jag får alltid stöd från min blog-vänner.

TACK!


Fridens.

Av Ewa - 15 augusti 2009 16:27

En vecka nere i dyn med hopplöshet och självmordstankar. Varför? Vad hände?? Jag vet inte. Faktiskt. Jag kände i slutet av förra veckan att det gick nedåt och att jag kände mig trött och leds på att kämpa, så jag följde bara med. Ned, ned, ned. Botten. Mörker. En blog-vän undrade vad som hade hänt och jag kunde bara svara att inget hade hänt, men att jag inte hade den minsta lust att försöka ta mig upp igen. Jag har sovit. Lurat i soffan nästan varje dag. Igår sov jag till halv 12. Jag har varit skum i magen och mått illa. Jag vet inte varför allt rasade och jag vet - dessvärre inte - varför det känns bättre igen. När jag mådde/mår som sämst, så är det ganska skönt att bara släppa allt och luta mig tillbaka. I vissa lägen kan jag inte pressa mig själv. Det är en motsvarighet till Harry Potters "petrificus totalus". DET  GÅR  INTE. Jag har levt med den här satans sjukdomen i mer än hälften av mina 43 levnadsår och jag vet när jag kan knuffa ut mig själv på en promenad i ett försök att bryta förlamningen. I går gick det. Idag känner jag mig mer som mig själv igen dvs Mitt Mer Positiva Jag.


Fridens.


PS. Det skulle aldrig falla någon in att säga till en människa som legat däckad med migrän i flera dygn att "...så här kan det inte fortsätta!", men oavsett hur djup depressionen än är, så BORDE man kunna "rycka upp sig". Jag inser att jag är tjatig vad gäller jämförelser mellan bemötande av fysisk och psykisk sjukdom, men jag kommer att fortsätta, så länge det inte blir bättre.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards