Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Ewa - 9 augusti 2009 21:34

Matsedeln är avklarad.

Handlingslistan är härligt kort.

Pär stöttade Elin i fredags när hon mådde dåligt.

Det är skönt att inte vara ensam.

Det har varit en behagligt slapp dag.


Fridens.


Av Ewa - 9 augusti 2009 17:01

Min hy är normal, men har blivit känslig med åren mycket pga psoriasis som gör att vissa små partier är torrare än andra. Jag använder inte smink över huvud taget och den enda egentliga rengöring jag kör regelbundet är scrub (med aloe vera från Body Shop) och ansiktsmask (en gång i veckan vardera).


Jag vill göra reklam för Body Shops ansiktsmask med honung och vete. Jag stryker på ett inte-för-tunt-inte-för-tjockt lager utom på huden runt ögonen. Det får sitta på i 10 minuter. Det här är en mask som inte torkar eftersom det är meningen att vetekornen ska fungera som en peeling. När 10 minuter har gått masserar jag ansiktet med cirkelrörelser och sedan sköljer jag med ljummet vatten. Avsluta med ansiktsvatten.


Vetekornen skrubbar och rengör medan honungen tillför fukt. Hyn känns alltid baby-len efteråt och blir rosig och fin. Den är suverän! Dyr, men dryg. Prova!


Fridens.

Av Ewa - 9 augusti 2009 16:27

Det var tredje eller fjärde natten nu på fem dagar som jag inte sov ordentligt. Svårt att somna. Vaknat 73 gånger. Varmt och allmänt äckligt. Nu börjar mitt mående påverkas. Det går bra, så länge jag är igång, men när jag sitter ned - som nu - så stannar jag nästan av. Koncentrationen är dålig. Det har tagit flera minuter att skriva dessa få rader. I morse frågade jag Pär hur vi EGENTLIGEN klarade av Elins småbarnsår då ingen av oss sov en hel natt på många månader. "Så var det ju jobbigt oxå." blev hans svar. Det VAR jobbigt och jag mådde ju för dj-t periodvis. Dåligt med sömn leder till sänkt humör och allmänhälsa som leder till depression som gör det ännu svårare att sova osv. Det är tur att jag har Theralen-dropparna som kan hjälpa mig att bryta den onda cirkeln.


Jag har gjort matsedel för en vecka (vårt korta och oerhört ambitiösa försök med matsedel för 4 veckor visade sig vara FÖR ambitiöst....) och jag har tvättat några maskiner. Snart ska jag börja med middagen, men i övrigt intet. Trögt. Tungt. Trött.


Pär går tillbaka till arbetet i morgon utan några större problem eftersom han - välsignat nog! - trivs med sitt arbete. Det innebär oxå att han ger fyrbeningarna frukost vilket i sin tur innebär att jag får en något lugnare morgon och av den anledningen tänker åka till SATS. Om jag får sova vill säga. Annars vet jag inte om jag orkar.


Dumma värme! Tur att det blåser.


I morgon ska jag ringa till veterinären. Lotta fortsätter att gå ned i vikt trots fetare tillägg. Hon rosslar allt oftare, men jag börjar misstänka att just det handlar om att hon får in damm från hö och spån i luftvägarna och att hon är känsligare för det än de andra är. Lotta har dragit ned sitt allmänna tempo något, men det kan bero på värmen för i övrigt, så mår hon prima: nyfiken, vaken och äter mest av alla. VARFÖR går hon ned i vikt??

Dumma Lotta!


Fridens.

Av Ewa - 9 augusti 2009 12:27

.......om en undersökning av olika munvatten dvs så'na man sköljer med efter tandborstning. Undersökningen finns i det senaste numret av "Må Bra". Listerin, som används rätt flitigt av Elin och av mig, är inget vidare när man vill slippa hål i tänderna. Listerin förstör nämligen flouret i tandkrämen och innehåller i sig själv ytterst lite flour. Nu har jag slängt Listerin-flaskan och använder vanligt fluor från Apoteket. Hur kul skulle det vara att komma till den Otäcka Tandläkaren och få beskedet att jag har väldigt friskt och fint tandkött, ingen tandsten, men 7 hål?


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards