Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Ewa - 8 augusti 2009 16:59

.......en kvinna med orakade ben. DET gillar jag! Man ska va' sig själv!


.......en kvinna med STOR mage, men den var stor på ett sätt som gjorde att jag inte visste om det handlade om övervikt eller graviditet.


.......på kvällstidningarnas löpsedlar att Sverige kommer att få en ny temepratur; den här värmen kommer visst att blir kvar långt in på hösten. Enligt Aftonbladet och Expressen alltså och hur tillförlitliga är de? Jag vill inte ha mer värme. :-(


Fridens.

Av Ewa - 8 augusti 2009 16:31

Bättre sömn i natt. Det berodde nog på att jag lade till 2 Theralen-droppar OCH att luften inte var lika stillastående och fuktig.


Grisarna fick skålar knökfulla av röd paprika och broccoli. Inte en smula kvar. :-)


Jag åt min frukost i vardagsrummet medan jag såg första avsnittet av "Lost in Austen". UNDERBAR!! "Stolthet och fördom" är min Austen-favorit och i den här serien i 4 delar har de lyckats skruva den utan att förstöra den. Den gick på SVT för ett par månader sedan, men när jag upptäckte det var de inne på del 3.... Nu finns den på DVD. Underbar, underbar brittisk produktion med härliga skådespelare. Se den!


Efter frukosten tog jag pendeln till Huddinge C. Öronproppar, Plackers, cerat och Ipren från Apoteket. Häromdagen fick jag för mig att jag behövde ännu en väska. Kan man få för många? Den här gången skulle den vara liten och med lång axelrem; en sk. bok & plånisväska. Den jag har nu är för hård och är indelad i två fack vilket gör att den blir trång. Det finns inte många affärer i Huddinge. Inte jämfört med Stockholm och väskaffärer är det ännu sämre ställt med. Där finns Wedins Accent  som hade fina bok & plånisväskor för 500 kr eller mer. *skakar på huvudet*   "Jag överlever FAKTISKT utan ännu en väska" sa jag till mig själv. Jag gick snett över torget och in på KappAhl. XLNT borde ha fått in något nytt nu när det höstas. Det första jag hittade var en svart bok & plånisväska för 179 kr!  "Den tar vi!" som polisen sa. I klädväg hittade jag en pyjamaströja, en tunika och en långärmad t-shirt. Nästa affär som jag passerade och gick in i var Akademibokhandeln. De har ett uruselt utbud av pocket, men jag hittade två (som jag inte minns titlarna på nu). Medan jag stod i kö för att betala studerade jag väggen mitt emot där DVD-filmer finns och vad skådade mitt norra öga om inte kostymserien "Aristokrater"  (Annie vet vilken jag menar). Den blev oxå inhandlad. Kassörskan frågade om jag hade sett erbjudandet om "4 pocket, betala för 3"? Jag svarade att det var bra med de 2 jag hade hittat för jag ville inte såra henne genom att säga att jag hade svårt att hitta de 2 jag faktiskt hittade i deras magra sortiment. Elin och Pär hade beställt lite lördax-smaskens, så jag gick in på Coop Xtra och handlade, men sedan åkte jag hem.


Det var jobbigt att vara ute idag. Trött och matt. För varmt. För tung kasse. Trasiga fingernaglar som fastnade i allt i tygväg. Törstig. Hungrig. Uppförsbackar. Trappor. I-landsgnäll.


Nu sitter jag i köket med fönster och balkondörr på vid gavel och eftersom det fläktar även idag, så hjälper det faktiskt. Pär och Elin borde vara hemma om ungefär 1 timme. Elin har beordrat filmkväll och då törs jag inte och vill inte protestera. :-)


Fridens.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards