Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Ewa - 7 augusti 2009 22:01

Dagens promenad trots att den var tung.

Te.

TV-serier på DVD.

I morgon kommer Pär och Elin hem igen.

Vårt fullt lagliga musikbibliotek som består av köpta CD som sugits in i datorn. Samvetet är rent.


Fridens.

Av Ewa - 7 augusti 2009 16:15

Nyss såg jag det 22:a och sista avsnittet om "Nikolaj och Julie". Suck. Nu står DVD-boxen i hyllan bland de andra serierna. Det är inget egentligt farväl. Inte som det var när jag såg det sista avsnittet i direktsändning på TV4 (och uppstyckat pga reklaminslag). Det är inte så många år sedan, men 'på den tiden' hade inte allt börjat ges ut på DVD; som det är nu, så släpps allt möjligt skräp. Elin har svårt för det danska språket medan jag börjar tycka om det ju mer jag lyssnar på det. Jag ska övertyga henne om hur bra serien är, så att jag får en möjlighet att se den en gång till. Snart! Den står ju där i hyllan och bara väntar. :-)


Fridens.

Av Ewa - 7 augusti 2009 12:34

Jag hade svårt att somna i natt. Det dröjde nog till efter 1. Sedan sov jag inget vidare heller - för varmt - men det var fräscht med rena lakan. :-)


Marsvinen var mindre upprörda idag tack vare att de fick sin frukost redan klockan 8. Nu har de precis satt i sig två rågade skålar med isbergssallad. Det förtjänar de i den här värmen. *smaskens*


Jag har promenerat i 95 minuter. Tunga ben. Tung KROPP. För varmt. Inga som helst endorfiner. Den här sortens promenad har endast mitt samvete glädje av. Det är tur att det inte känns så speciellt ofta. Träning ska vara skönt och roligt UNDER TIDEN och inte bara efteråt.


I morse fick jag ett sms från Pär där det stod att "...alla bråkar med alla...". Det brukar bli så när hela gänget umgås intensivt i en hel vecka, men i morgon kommer de hem igen. Varken marsvinen eller jag bråkar. Vi är något irriterade pga värmen, men vi bråkar inte! :-)


Idag fläktar det!!!


Fridens.

Av Ewa - 7 augusti 2009 12:32

......att den absolut sämsta ursäkten som finns, oavsett vad det gäller, är när någon påstår att h*n "...inte hade något val.". Man har ALLTID ett val även om alternativen inte är de bästa.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards