Direktlänk till inlägg 5 augusti 2009

För mycket vatten

Av Ewa - 5 augusti 2009 15:50

Onsdag morgon i augusti. Strax efter 8. Stilla. Sol och fågelkvitter. Ingen trafik. Inga människor uppe riktigt än. Inga Målarmän som poppar på radion. Öppet fönster bakom rullgardinen. Väckarklockan blev tystad innan den hann ringa. Fridfullt. Tills........ rassel av hjul mot asfalt. Ett högt dunk följt av en smäll. Ett nytt rassel av hjul mot asfalt. Dunk och SMÄLL. En morgon- pigg snorunge åker skäjtbård över ett hemmagjort hinder i form av lösa plankor. Rassel, dunk, SMÄLL. Rassel, dunk, SMÄLL. Det finns vissa tider på dygnet när jag INTE tycker om barn som låter. T.ex före klockan 9 på morgonen. Jag är inte en morgonmänniska. Jag har aldrig varit det och jag hyser starka tvivel om att jag någonsin kommer att kunna uppskatta någon tidpunkt före klockan 1o. Jag hade inte energi att kravla mig ur sängen, gå ut i vardagrummet och vidare ut på balkongen för att säga åt snorungen att ta sin förb****** hjulbräda och sticka och brinna. I stället försökte jag med tankekraft. "Ramla!"  "Ramla!"  "Ramla!"  "Ramla!"  Sedan fick jag ge mig eftersom grisarna skulle ha frukost.


Medan fyrbeningarna åt så det stod härliga till, så bytte jag handdukarna på golvet; de var ovanligt sunkiga och det luktade VÄL mycket marsvin i köket om ni förstår vad jag menar.....


Promenad. 90 minuter. Jag satsade på sträcka i stället för tempo. Det var riktigt varmt och huden hettar fortfarande från solen. Jag drack nästan hela SATS-flaskan med vatten. Jag var törstig och det var så gott, men det var nog för mycket vatten för jag fick en otrolig huvudvärk som Ipren inte biter på. Jag har upptäckt ett samband mellan för mycket vatten (som frigör salter och mineraler) och huvudvärk.


Lunch och lite kvalitétstid tillsammans med "Nikolaj och Julie".


Nu ska jag städa buren.


Fridens.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

6 augusti 2009 07:33

Det var en riktig skitunge det.

http://grongoling.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards