Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Solglasögon stressar

Av Ewa - 4 augusti 2009 16:47

När jag hade ätit lunch och sett ytterligare 2 underbara avsnitt av "Nikolaj och Julie" (samma stämning som i 'Kalla fötter'), så hade klockan precis passerat 15. Nästan hela dagen hade gått pga att jag sov ett par timmar på förmiddagen vilket jag har gjort varje dag sedan jag blev ensam och jag kände att jag måste ut! Jag hade en tvångsartad tur till Konsum på schemat, men jag kände att det inte skulle räcka utan jag ville gå en längre, men inte LÅNG promenad. Jag bytte snabbt om till träningskläder - innan jag ångrade mig - och packade ned vattenflaskan inlindad i en handduk i min lilla rygga. En blick genom fönstret talade om att det var molnigt, men jag tog på solglasögonen i alla fall. På med MBT-skorna. "Hej då, alla små!". Stängde köksdörren och sedan iväg. När jag kommit iväg en bit, så såg jag att molnen var fler, större och mörkare än jag hade uppfattat med min snabba blick. "Regn?" Skrutt samma! Blir jag blöt, så blir jag. Det är inte hela världen. Efter ett tag gick solen i moln helt och det blev mörkt. Överdrivet mörkt pga solglasögonen och jag upptäckte att jag gick fortare än vad jag egentligen orkade eftersom jag kände mig stressad av de mörka molnen. Pling! Snilleblixt! Jag bytte till mina vanliga glasögon som låg i ett fodral i ryggan och genast blev allt ljusare och lugnare. Pinsamt egentligen, men det var ingen som insåg hur fånig jag kände mig. Jag höll farten uppe även utan glasögon och det blev en promenad på 50 minuter vilket jag anser vara en kortare runda. Jag hade orkat mer. Eftersom det var nödvändigt att besöka Konsum, så avslutade jag rundan där och när jag är 50 meter ifrån, så släpper de mörka molnen ifrån sig stora, tunga, plaskiga droppar. Det är tajming, det! När jag kom ut hade det slutat regna igen. Det är ÄNNU mer tajming, det!


Idag kom ÄNTLIGEN skivorna som jag beställde för en vecka sedan! De har hållts som gisslan utan någon vettig anledning och trots det, så fick jag inte alla (Cock Robin är restnoterad). Nu gäller det bara att "suga in dem" i datorn, så att jag kan föra över enstaka låtar till MP3:n. Det är Pär som brukar göra det, men Pär är i Grövelsjön. Han har ingen möjlighet att maila en instruktion. Alternativet är att ringa hans mobil medan jag sitter på den onödigt varma och instängda övervåningen vid Stora Datorn och så får han guida mig. Ikväll kanske. Pär och Elin har det bra uppe i fjällen och gör olika långa dagsturer. I år valde de att hoppa över tältningen och då blev det genast betydligt färre prylar som skulle med.


Nu har jag slutat svettas efter promenaden, så nu ska jag hänga ut kläderna på vädring och hoppa in i duschen.


Fridens.

 
 
Ingen bild

T igen igen (förlåt)

4 augusti 2009 20:22

Hej, är allt väl?

Har du N & J boxen eller har ni spelat in avsnitt?

Bra jobbat med promenaden Ewa.

Hälsa töserna så gott.
Trevlig kväll.

 
Jag själv

Jag själv

4 augusti 2009 20:28

T: jag har boxen med alla 22 avsnitt. :-)

http://fundringar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards