Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Ewa - 30 juli 2009 21:36

Dagens promenad på 75 minuter.

Förvandlingen av våra lort-grisar till endast grisar dvs. vi badade dem idag; mysigt och småblött.

Jag har beställt 2 TV-serier.*

Från och med lördag får jag vara ensam i en vecka igen.**

Marsvinen gillar persika och kligröt - de är så söta! :-)


Fridens.


* "Lost in Austen" och "Nikolaj & Julie".

** Pär och Elin åker till Grövelsjön.


En älskad badbrud som har gått ur tiden.





Av Ewa - 30 juli 2009 11:06

Läs!!


Varför görs den här sortens undersökningar??

Varför skrivs det om den här sortens undersökningar???

Varför kan människan inte använda sitt sunda förnuft????

Om man sms:ar medan man kör och sedan krockar, så är väl det ett tecken på Darwins teori om det naturliga urvalet????!!!


Härreguuuud!


De journalister som tycker att JK Rowlings beskrivning av deras yrkeskår är negativ......


Ju mer jag lär känna människan desto mer vill jag ha en hund.


Fridens.

Av Ewa - 30 juli 2009 10:43

MuggleNet läste jag, igår om att de sk. experterna blir oroade av drickandet i HP-böckerna och filmerna och särskilt den senaste filmen. Jag kan numera dessa böcker och filmer framlänges och baklänges och det som dricks är pumpasaft, honungsöl och mme Rosmertas ekfatsbryggda vin. När det gällter pumpasaft och honungsöl, så är det ingen som blir berusad av de dryckerna mer än husalfer som inte tål honungsöl fullt så bra. Vin dricks yttest sällan i böckerna och ännu mer sällan i filmerna. I den senaste filmen blir Hagrid och professor Snigelhorn på örat när de dricker begravningsvin för Aragog. Resultatet av drickandet är sentimentala hjältesånger, tårar och att Hagrid tvärslocknar. Enligt boken, så dricker Harry själv ytterst lite eftersom Felix Felicis 'säger' att han inte ska dricka mer. Är det jag som är naiv som har svårt att tro att någon människa med förnuftet i behåll skulle bli påverkad till att dricka eller till att se positivt på alkoholens verkningar? I och för sig så skulle dessa experter inte bli långlivade om vanligt folk började använda de hjärnor och det förnuft som de har blivit tilldelade. Bah!


På samma HP-sida står det att läsa, idag, om att böckernas beskrivning av journalistiken är negativ för den riktiga journalistiken. I böckerna nämns oftast "The Daily Prophet" som sällan skriver något positivt eller sant. Rita Skeeter är ett praktexempel på den sortens engelska skandaljournalist som lyckas vända och vrida på allt som hennes intervjuoffer säger eller inte säger. På vilket sätt är detta negativt för den verkliga journalistiken? Dagens journalister skriver ju allt sämre både när det gäller faktagranskning och stavning. JK Rowlings beskrivning av tidningsvärlden är i första hand fantasifull eftersom hela berättelsen om HP ÄR fantasifull och i andra hand en skruvad version av den verkliga journalistiken. Det är förmodlingen så att JK Rowling har kommit åt en mycket öm tå. Bah!!


Det finns ingen rökare i böckerna eller minns jag fel? Om det FINNS någon som röker, så kanske anti-rök-aktivisterna oxå har något att klaga på... Bah!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards