Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Ewa - 27 juli 2009 18:48

JAG  HAR  VARIT  PÅ  SATS  IDAG!!!

Pukor och fanfarer!

Hejarop och ryggdunkningar!

Det gick väldigt bra och det var väldigt skönt och eftersom uppehållet inte berodde på klen hälsa, så fann jag ingen som helst anledning att mjukstarta utan det var bara att ge järnet! Jag GAV järnet! Jag gav järnet, så att svetten lackade och armarna kändes som kokt spagetti efteråt och det var SKÖNT!!! Lycka! Jag var rejält trött efteråt och i omklädningsrummet satt jag ned och bara lutade mig mot skåpet en bra stund. En banan, en dusch och en drickyoughurt fick mig på fötter, så pass att jag tog mig ut från SATS och snett över gatan till Swedbanks kontor. Min bankdosa som jag behöver för mina bankärenden via internet har börjat krokna. Siffrorna i displayen syns allt sämre och det har hänt mer än en gång att jag har knappat in fel kod pga det. Jag tog en nummerlapp och intog en bra plats att vänta på att de 16 nummer som var före mig skulle betjänas. Efter 5 minuter hade inget hänt, så jag gav faktiskt upp eftersom jag ville komma hem och äta lunch innan det var dax att äta middag. När jag kom ut på trottaren igen, så hörde jag pukor och trumpeter, men det var INTE för att fira att jag äntligen kommit iväg till SATS. ;-) Det var vaktbyte på Det Kungliga Slottet och längs Hamngatan kom en parad av uniformerade herrar på ståtliga springare. Varje (var)dag klockan 12 kommer de från Det Kungliga Stallet på Östermalm via Strandvägen och Hamngatan för att sedan svänga in på Regeringsgatan mot slottet. STORA hästar med män i koboltblå uniformer och silverglänsande pickelhuvor. Längst fram går en EXTRA STOR korpsvart häst med vita hovskägg som bär pukorna (kanske en Shire-hingst, Margus?). Ååååh, så..........LÄCKERT!!! Jag rrrrrrrösssssss av välbehag och för en gångs skull, så missade jag inte hela härligheten. Lycka!


Bilden togs för 2 år sedan när vi kikade på "Tall ships race", men så här ser de ut!.


När den sista hästrumpan försvunnit ur mitt synfält, så gick jag in i Gallerian till Guldfynd och kostade på mig ett större smyckeskrin än det jag har eftersom de har 25% på allt just nu. Sedan gick jag i sakta mak mot Centralen. I sakta mak eftersom tågen inte går mer än 2 ggr i timmen under juli månad mitt på dagen och det var 25 minuter kvar till mitt tåg skulle gå. På Centralen köpte jag en flaska med Brämhults färskpressade apelsinjuice. De senaste dagarna har jag funderat på detta med att jag saknar apelsinjuice lika mycket som jag saknar potatis nu när jag försöker äta äter enligt LKHF. Jag har verkligen försökt att vänja mig vid att ta alla 9 tabletterna (7 sorter) med vatten, men jag klarar inte det. Jag klarar verkligen inte det! Jag får kväljningar och mår nästan illa. Resultatet har blivit att jag i stället har gjort en kanna te som har hjälpt mig att svälja eländet. 3 Mumin-muggar te med mjölk och socker är väl inte bättre än 1 dl juice? Idag bestämde jag mig slutligen för att sluta plåga mig själv, så med start idag, efter träningen alltså kommer jag att godkänna juice igen. Ett glas om dagen. 1 dl. Lycka!


På väg till Stockholm började jag läsa en ca 650 sidor HÄRLIGT tjock bok som heter "Katedralen vid havet" och är skriven av Ildefonso Falcones. "Ildefonso Falcones" - vilket härligt namn! Den utspelar sig i Barcelona på 13oo-talet när katedralen Santa Maria del Mar byggdes. Efter 3 lästa sidor visste jag. Efter 3 lästa sidor kändes det i hela kroppen. Den HÄR boken, den är i klass med "Påven Johanna" - en bok utöver det vanliga! Jag rös av lycka - äntligen en bra bok efter flera litterära nitlotter!


Att jag gav järnet på träningen kommer absolut att resultera i träningsvärk, men det har jag ingenting emot. Det resulterade även i att jag har grymt ont i handen nu; den sortens smärta som känns hela tiden ungefär som huvudvärk och DET har jag någonting emot. :-(


Nu är det te-dax igen och några avsnitt av "Kalla fötter". Lycka!


Fridens.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards