Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Ewa - 26 juli 2009 21:25

Vårt 'nya' vardagsrum. IGEN.

Nystädat.

Rena lakan.

Nytt duschdraperi.

Te.


Fridens.


Elins kusiners ena kanin, dvärgvädur, Linnéa.

Av Ewa - 26 juli 2009 16:48

Kan den moderna människan i vårt moderna samhälle leva sitt liv enligt budordet att man "...skall helga vilodagen"? I de flesta familjer där båda föräldrarna arbetar fem dagar i veckan tror jag det är svårt att sätta av en hel dag då man inte gör NÅGONTING, inte ens handarbetar eller läser. När helgen kommer passar de flesta på att göra allt det som inte hinns med eller orkas med under vardagarna. De övriga budorden där man inte skall ljuga, mörda, stjäla eller tafsa på andras äkta hälfter, de budorden bygger på grundmoral, tycker jag och är inte särskilt svåra att leva efter.


Nog om budorden! Vi har i alla fall inte haft någon vilodag hemma hos oss för vi har städat och bytt lakan. En oväntad och väldigt positiv fördel med det nya vardagrsummet är att det nu är så lättstädat att det bara visslar om det. Baggis! En oväntad och väldigt positiv fördel med det nya duschdraperiet är att hela badrummet nu är ljusare och känns större och INNE i duschen är det numera så pass ljust att det känns som en extra lampa har kommit upp! Det gamla draperiet har jag tvättat och ska lägga undan för det känns, trots allt, onödigt att slänga det.


En del av tiden jag städade lyssnade jag på "Hypnotisören" som är SÅÅÅ BRAAA!! Rekommenderas! Jag har länge varit intressad av och nyfiken på hypnos. Det jag är mest sugen på i detta nu är just hypnos och att skaffa mig en liten tatuering av Tösen. *suckar längtansfullt*


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards