Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Ewa - 25 juli 2009 19:45

Här är vårt vardagsrum från början till slut med väggdekorationen längst ned. Det tog ungefär 1,5 månad.


Fridens.

Av Ewa - 25 juli 2009 18:37

Idag är jag trött. Tupplurstarmen har sugit rejält hela dagen, men jag har hållit mig upprätt och vaken.


Vid frukosten drog jag igång en diskussion om vår toalett som har haft endast halv spolfunktion de senaste 8 månaderna. Den gick sönder en söndag i november och jag var på Pär med jämna mellanrum om att laga den eftersom han inte ville betala dyrt för att låta en yrkesman göra det. Då och då satte jag upp ultimatum i stil med att han måste laga toaletten innan vi hade vårt dubbelkalas i mars annars....... När det var dax för dubbelkalas, så tejpade jag upp en handskriven lapp där våra gäster kunde läsa hur de skulle gå till väga när de skulle spola. Suck. Igår kväll gick jag på honom igen om att han SKA ha lagat den innan hans semester är slut (2 veckor kvar), men han bara viftar undan det. I morse formulerade jag om tjatet och frågade rakt på sak: "Hur ska vi göra då för att få toaletten fixad??? JAG vet inte hur man gör och DU vill inte anlita en rörmokare eftersom du hävdar att du kan fixa det själv - HUR GÖR VI???" Sedan spände jag ögonen i honom och han insåg att NU menade jag allvar, NU var måttet rågat. "Vi får montera isär toaletten och köpa delar i en Comfort-butik."  "Då GÖR vi det då" sa jag och startade datorn för att leta upp nämnda butik i Södertälje för att se om de har lördagsöppet vilket de har. Sagt och gjort! En ljusblå plastmoj för 27 kr var den felande länken. Nu är det skjuts på spolningen igen! Det tog 8 månader, men trägen vinner. ;-)


Medan Pär visade fram den felande spolmanicken för en av killarna i butiken, så strosade jag runt och kikade på duschdraperier. Det draperi som vi har nu är täckt av planeter mot en rymd-blå bakgrund och det köpte vi när vi flyttade till 4:an i Fornhöjden i november 1998. Jag är hjärtligt trött på det även om det inte är något egentligt fel på det i övrigt, men det är ändå något som jag har sett flera gånger om dagen varje dag i nästan 11 år. Omväxling förnöjer juh! Jag hittade ett vitt med silver/gråfärgat rut- och randmönster av märket Spirella. Jag glömde att kolla priset vilket gjorde att Pär nästan fick hjärnblödning när han betalade den ljusblå plastmojen för 27 kr och slutslumman blev 548 kr. Hoppsan..... Äsch, vi har ju fortfarande kvar renoveringspengar!


Sedan åkte vi till Coop i Södertälje och inhandlade ännu fler korta konsoller (det ÄR tjatigt, men nu är vi färdiga med den biten. Tror jag...) och så köpte vi en väggdekoration. Elin har en variant på sin vägg vid fönstret och det blev ursnyggt. Den jag satte upp i vardagrummet består av 3 kallor varav den längsta är ungefär lika lång som jag. Den dunkas upp direkt på väggen och det som förvånade mig mest var att det FAKTISKT var lika lätt att sätta upp dekorationen som det påstods på förpackningen. Jäsiken, vad läckert det blev (bild kommer)!!


Efter en förhandling med Pär, så strök jag 8 av hans skjortor och sydde i en kragknapp mot att han tar över 2 middaxdiskar. Medan strykbrädan och järnet ändå var framme, så strök jag några gardiner och underlägg oxå. Sedan var middagen färdig och - som jag kunde konstatera - så hade även denna dag susat förbi i ett behagligt tempo. Elin är hos en kompis som har suttit med gipsad fot hela sommaren, men hon ska komma hem vid 21 och så ska vi se på film alla 3. Nu ska jag göra te.


Fridens.





Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards