Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Ewa - 8 juli 2009 20:50

En ny kontakt: herrarna Muminmugg. :-)

Min nya väska.

Familjefritt på g.

Jag mår så pass bra att jag kan börja träna/promenera igen.

Jag kan uppskatta att värmen är tillbaka även om den är i fuktigaste laget.


Fridens.

Av Ewa - 8 juli 2009 16:08

Nu har Pär semester och i morgon åker han och Elin till Öland. Igen. Den här gången ska de vara där i nästan 2 veckor. Ålrajt!! Party on!! Det blir jag och 7 små grisar och vi kommer att ha det så bra, så bra! Familjefritt. :-D


Fridens.

Av Ewa - 8 juli 2009 15:44

Det bidde en halv timmes promenad idag tur och retur Konsum eftersom vi inte hade köttfärs hemma till middagens spagetti. Stora moln ruvade i fjärran. Mörka med löfte om åska...  Precis när jag hade klivit upp på det sista trappsteget på den sista trappan på väg hem, så fick jag en sms-avisering angående väskan från "Bluebox" som nu fanns att hämta på postens utlämningsställe som ligger nära Konsum där jag precis hade varit...... Kunde sms:et inte ha kommit 10 minuter tidigare? När jag hade kommit in, så dröjde det inte så länge innan regnet vräkte ned och det MULLRADE! Ålrajt!!


Efter lunchen bestämde jag mig för att gå ned och hämta väskan för jag orkade inte vänta till i morgon, juh! I brist på åskvädersblixtar, så fick jag en snilleblixt och kom överens med Pär att han skulle hämta upp mig och paketet när han var på väg hem från arbetet. Sagt och gjort! Jag gick ned och fick åka luftkonditionerad bil hem - inte illa. Väskan är sååååå fin.....


Jag gillar mina sandaler som jag köpte förra veckan. Jag gillar dem stenhårt! De är rackarns snygga och dessutom sköna och eftersom jag egentligen inte tycker om vanliga skor efter att ha drabbats av MBT-dille, så är det ett väldigt högt betyg. Gångtekniken skiljer mycket mellan de två skoparen. När jag går i sandalerna, så vill jag gärna rulla fram på ytterkanten av foten som jag gör i MBT, men det går inte! Jag undrar om det syns på mig? Gången blir lite stöpplig emellanåt och egentligen borde jag väl ta sandalerna på en längre sväng än till vårt centrum för att hinna få in "den rätta knycken". Jag vet själv hur spydig jag kan vara när jag ser någon som faktiskt inte kan gå snyggt i högklackade skor och även om sandalerna egentligen inte har hög klack, så är de ändå högre än vad jag brukar gå i. "Kolla in den tjocka tanten med sandalerna. Hon kan ju inte gå i dem ens!".


Fridens.



Av Ewa - 8 juli 2009 12:28

Joel och Anton har en webbutik för enbart Muminmuggar.  Joel lämnade en kommentar i ett av mina tidigare inlägg och har frågat om jag kan göra lite reklam för deras muggar i min blog. Jag gör gärna ett försök! Ni som har följt min blog ett tag vet att jag har några muminmuggar och faktum är att de muggarna har tagit över förstaplatsen från Höganäsmuggarna som mina favoriter. De är VÄLDIGT goda att dricka ur! Lagom stora och så är de ju så fina med sina muminfigurer och klara färger. Så vida man inte slänger alternativt tappar dem i golvet, så är de även hållbara. ;-)  Till Joels och Antons fördel kan jag tala om att deras sortiment är klart större än t.ex Åhléns där jag brukar köpa mina. Gör ett besök hos "Muminmuggar"!


OBS! För ev. mumin-okunniga, så är det Tofslan och Vifslan på bilden och inte Joel och Anton. *fniss*


Fridens.

Av Ewa - 8 juli 2009 11:57

.....att det är fascinerande att något som består av endast vattenånga kan påverka oss människor så mycket. Att vi LÅTER oss påverkas, rättare sagt.

Soldyrkaren utbrister: "Förb***** dj**** molnh-vete!!!".

Skuggdyrkaren utbrister: "Välsignade moln!!"

Picknickplaneraren utbrister: "Bara det inte börjar regna....."

Meteorologen mumlar: "De där molnen.....ja, ja, då blir det så'nt väder..."

Regissören utbrister: "Bryt! Solen gick i moln IGEN!"

Åskvädersdyrkaren hoppas: "Oooo, de där molnen ser härligt blåsvarta ut!"

Anne-Lie Rydé sjunger: "Sväva (?) på ett moln...."


Moln.


Fridens.

Av Ewa - 8 juli 2009 11:51

......varför föräldrar tjatar på sina barn om att städa sina rum?


*Elin har alltid haft som uppgift att städa dvs. dammtorka och dammsuga i sitt rum och hon gör så när hon tycker att det behövs. Om det är stökigt där inne, så får det vara det helt enkelt.*


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards