Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Ewa - 5 juli 2009 20:33

Mina pappershögar är nu mindre.

Våra marsvin. Igen. Alltid.

Jag ändrade mig från 2 omgångar hyllor till 1; känns bättre.

Mini-orkidén i vasen - ögongodis.

Jag har fortfarande skattepengar kvar. :-)


Fridens.

Av Ewa - 5 juli 2009 18:08

Jag sover mycket bättre nu när värmen är (tillfälligt?) väck! Vår nya rullgardin hjälper oxå till. Den är tillräckligt bred jämfört med fönstret (ca 155 cm) och svart som natten. Elin har en likadan och i IKEA:s beskrivning står det att läsa att den är extra tät och att den inte släpper igenom något ljus. När Elin har sin rullgardin neddragen och dörren stängd, så är det så mörkt att det är svårt att avgöra om ögonen är öppna eller ej. Som ett svart hål...... Mooahahahahaaa!


Efter frukosten åkte Pär och jag till Coop i Södertälje och köpte en hel dröse av Elfa-konsoller, väggfästen och hängskenor. Vi passade på att veckohandla oxå. På eftermiddagen satte vi upp det väggfäste och de hängskenor som ska ersätta Mitt Bord. Medan vi stod bland alla Elfa-pryttlar, så ändrade jag mig. I stället för hyllor på bägge sidorna av skänken, så blir det hyllor på endast en sida, men längre i stället och smartare när det gäller själva förvaringen. Förenkling och 'förbillning'! Pär gillade 'förbillningen' bäst. ;-) Jag har rensat bland mina papper och stuvat undan en bråkdel. Det verkar som att jag köpte för många Kassett-lådor..... Jag kan förvara diverse små-tavlor i dem tills jag har bestämt vad som ska få pryda våra nymålade väggar och det beslutet kommer att övervägas å det noggrannaste för det känns nästan hemskt att göra märken på väggarna!


Det är inte meningen att jag ska sitta på golvet någon längre stund som jag gjorde när jag rensade papper. Knäna mår inte bra av alla vridningar och nu har jag litet ont. I morgon ska ju tydligen det svala vädret fortsätta, så jag ska passa på att promenera med lätt bagage dvs. utan vattenflaskan!


Fridens.


Av Ewa - 5 juli 2009 16:53

Kommer någon ihåg denna seriefigur?


Fridens.

Av Ewa - 5 juli 2009 16:49

Den här mini-orkidén i en hjärtformad vas köpte jag idag (den nedre tredjedelen av vasen är frostad).



Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards