Alla inlägg den 4 juli 2009

ELO

Av Ewa - 4 juli 2009 21:10

"Livin' thing" från samlings-CD:n som jag impulsköpte igår. 33 år gammal, men den håller!


Fridens.

Av Ewa - 4 juli 2009 20:56

Det är ÄNTLIGEN svalare!!!

Internet fungerar igen, så ock telefon och TV.

Det är kul att pyssla och dona med förvaringen i vardagsrummet.

Det nya hyllsystemet för filmerna blir kanon.

Alla 7 små grisar mår prima.


Fridens.

Av Ewa - 4 juli 2009 16:38

Det har regnat i natt och idag är det svalare med endast 18 plusgrader. Härligt! Grisarna har inte heller gillat värmen och har ofta legat direkt nedanför fönstret där det har varit som svalast. De har även fått extra tilldelning av gurka, vattenmelon och annat vätskerikt. 


Jag har inte den rätta orken att promenera och jag har dessutom gjort samma sak som förra lördagen i experimentsyfte: jag har druckit juice för att se om det var den sockerskurken som gjorde att jag blev tvärtrött. Pär är på väg ut på en cykeltur. Elin är kvar i sin säng; hon lider mer av att internet inte fungerar. Stackars i-landsbarn… ;-)    


Jag har ju skrivit tacksamhetsdagbok i flera månader nu och just det ligger nere i dessa internetlösa dagar, men i samma anda kan jag uppmärksamma hur mycket tid som jag faktiskt sitter vid datorn eftersom jag nu drivs till att hålla mig sysselsatt med annat. Jämfört med Elin och Pär, så tillbringar jag litet tid ute på nätet; jag bloggar och läser mina favoritbloggar. Annars har jag datorn till att spela olika spel på. 


Nu har jag frukosterat färdigt och ska sätta mig mitt i röran som jag lämnade efter mig igår och fortsätta att stuva undan prylar i lådor.


Fridens.
Av Ewa - 4 juli 2009 16:37

Hur smart är det att utlokalisera kundtjänsten när det rör sig om större fel? När Pär ringde ComHems kundtjänst för femitoelfte gången, så har damen som svarar inte en susning om var i Sverige vi bor. Som kund skulle jag känna mig mer tillfredsställd om kundtjänsten visste vilket område jag ringde ifrån för då borde de kunna lämna ett mer definitivt besked än att ”…vi arbetar på att få igång allt igen…”  eller  ”….vi har skickat en man till området…..”. Nu är det alltså lördag och jag tvivlar på att ComHems Man kommer att arbeta under helgen. Det är i sådana här lägen som i alla fall jag skulle vilja byta bredbandsleverantör. Visserligen har det aldrig varit totalt stopp så här länge tidigare, men det har, onekligen, varit  si och så med internettrafiken i form av mindre störningar och att vi inte får den hastighet som vi betalar för.

Fridens.

Av Ewa - 4 juli 2009 16:33

Vi har fortfarande varken internet eller telefon. TV:n har vaknat igen, men den kan jag lika gärna vara utan. 


Pär och jag har varit på turné idag. Först åkte vi till Clas Ohlson i Skärholmen och köpte lite småplock. Jag impulsköpte en CD med ELO:s  bästa och en DVD med ”Nyckeln till frihet”; 59 kr styck. Nästa stopp blev IKEA där vi köpte en ny rullgardin till sovrummet, en ny tvättkorg, några småhyllor till badrummet och flera förpackningar  med ’Kassett-lådor’. Efter IKEA åkte vi till BauHaus och köpte plankor till trätrall. Ett av två kollin med hyllplanen av ek hade levererats till posten i Storvreten, Tumba av den enkla anledningen att det var för stort för vårt vanliga utlämningsställe, så dit åkte vi. Det sista stoppet var vår egen Konsumbutik.  


Jag tillbringade en del av eftermiddagen med att montera ihop tvättkorgen och alla ’Kassett-lådor’. I morgon fortsätter jag att gå igenom vad som skall ligga i vilken låda och så ska jag beräkna hur många hyllplan jag behöver på varje sida om skänken.. 



Snart är klockan 22 och det är äntligen, ÄNTLIGEN svalare med rimliga 18 plusgrader. Innan vi åkte i morse, så kom en rejäl åskskur där regnet vräkte ned och det mullrade litet. Det rensade luften, men medförde att luften i stället blev varm och FUKTIG och det tycker jag är betydligt jobbigare.


Fridens.
Av Ewa - 4 juli 2009 16:30

Internet var ur funktion hela gårdagen. Vi har även TV och telefoni via bredband. Det enda som fungerade hos oss igår var våra respektive mobiltelefoner. Jag får MYCKET vatten på min teknikfientliga kvarn. Nu handlar det inte om att det är irriterande när internet inte går att komma åt eller att jag inte kan spela in filmer i vanlig ordning. Personligen har jag inget vansinnigt viktigt som jag inte klarar mig utan, men när ALLT ligger nere, så kan vi inte betala räkningar. Vi kan inte ta emot mail. Vi kommer inte åt banken. Vi kan inte ringa vanligt, varken utgående eller inkommande samtal.


Godtar diverse företag att man inte har kommit åt internet ifall en räkning inte blir betald i tid? Till exempel. Vad finns det för alternativ till alla dessa datortjänster? Finns det någon möjlighet att välja bort datorn, att sköta alla sina ’affärer’ via telefonen som man gjorde för bara 10 år sedan? Förresten så fungerar ju inte vår vanliga telefon…..


Det FANNS fördelar med att Televerket skötte telefonin och Vad-de-nu-hette skötte televisionen.


Hela dagen alltså. När Pär ringde ComHem, så kunde de inte lämna något annat besked än att de har haft driftstörningar i vårt område hela dagen och dessutom kunde de inte lämna någon som helst tidsplan för när det kan vara åtgärdat!


Jag gillar inte det här. Samhället är fruktansvärt sårbart när allt hänger på internetuppkopplingen.


Ofridens.                                         
                                                  
                   

Av Ewa - 4 juli 2009 16:01

Här är jag!! Vi har varit utan internet sedan natten till torsdag. Först nu kom det igång. Jag skriver senare idag. Det värmer att ni har saknat mig!


Fridens.


PS. Kolla www.kristallrummet.se

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards