Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

Nu händer det grejjer! Del 7

Av Ewa - 1 juli 2009 16:15

Vid 8-tiden var jag på toaletten. Jag hade gett mig 17 på att sova längre idag, så jag gick och lade mig igen fast jag HADE orkat vara uppe. Efter ett tag hade jag somnat igen och sov till halv 11 då jag gick upp, släppte ut grisarna och gjorde en kanna te. Visserligen är det skönt att slippa den konstanta tröttheten, men i den här värmen blir dagarna låååååånga när jag går upp tidigt och sedan inte orkar göra speciellt mycket. Idag känner jag mig lätt sänkt av förkylningen; en ganska jobbig torrhosta.


Det var en lättnad att dra upp rullgardinen och se himlen knökfull av moln! Vilsamt mulet och det kändes ordentligt svalt i hela lägenheten och det var knappt +21 - det gick att andas igen! Närmare 14 sprack molntäcket upp (2 timmar senare än SMHI:s prognos) och graderna ökar. Luften känns fuktigare idag och det gillar jag inte! Jag föredrar den torra värmen.


När jag hade druckit mitt morgon förmiddagste, så städade jag buren. Lunch med Elin och så har jag målat lite. Vi ska ju ha (Elfa-)skenor + konsoller i samma färg som fondväggen och igår målade Pär det första varvet på några, så att vi kan sätta upp dem till helgen för att se hur det blir och för att lättare kunna bestämma hur många hyllplan vi egentligen behöver. Idag målade jag det andra varvet. Ungefär samtidigt med att vi började måla vardagsrummet, så var Pär på Clas Ohlson och av en händelse hittade han hyllplan i ek som visade sig vara precis det vi letade efter fast vi inte visste det! Vi visste att hyllplanen INTE skulle vara vita eller mörkt bruna och definitivt inte furu. Ek är dessutom ett hårt material och det är inte fel i en hylla. Jag har även kommit fram till att jag vill ha samma sorts hyllsystem på varje sida av skänken som står där Mitt Bord stod förut och nu ska jag gå igenom allt som ligger huller om buller i de 2 Billyhyllor som fortfarande finns kvar (men som Myrorna ska få) och på golvet framför skänken. Jag ska försöka räkna ut hur många lådor (IKEA:s 'Kassett') och i vilka storlekar som behövs att förvara allt i för jag vill ha så lite som möjligt framme för det samlar bara damm. Ett rent nöje, tycker jag! :-) Bilder kommer så småningom.


Fridens.


 
 
Marianne

Marianne

1 juli 2009 21:28

Värmen gör en trött och man orkar mindre för varje varm dag som går. Ek är mitt favoritvirke. Det är både snyggt och hållbart. Och framförallt så gillar inte hundarna att gnaga på det. Så vi kommer att ha ek överallt allt eftersom vi renoverar.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Sanna

Sanna

1 juli 2009 23:54

Vilken härlig sovmorgon du fick! :))
Själv har jag svårt att ligga för länge och kan lätt få huvudvärk då.

http://sancha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards