Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Ewa - 19 juni 2009 20:50

Jag mår bättre idag.

Jag har skrattat mycket.

Marabous choklad Amigo.

Våra marsvin. Igen. Alltid. Särskilt idag.


Fridens.


Av Ewa - 19 juni 2009 20:47

Här är de till slut, samlade på en och samma bild med alla nosar mot kameran: 7 små grisar. Våra älskade marsvin!


Fridens.


PS. Vi hade MÅNGA handdukar under för att undvika kissfläckar i nya soffan och det gick bra. 2 timmar senare hade Pär satt en chokladfläck i en annan del av den nya soffan. Suck.

Av Ewa - 19 juni 2009 20:39

En otroligt skön låt från en höjdarfilm. "Go to sleep you little baby" ur "O, brother where art thou?".

Av Ewa - 19 juni 2009 13:17

Pär och jag gick iväg på promenad. När vi gått i 3 minuter så sa det "splatt!". Först trodde jag att det var en fågelusling som lämnat ett minne, men det var en regndroppe. En STOR regndroppe. Eftersom vi hade möjlighet att välja då vi inte hunnit så långt hemifrån, så gick vi direkt till Konsum som vi annars hade planerat att avsluta promenaden med. "Splatt, splatt, splatt, splatt och plask." Regndroppar som var så stora att de innehöll 1 liter vatten vardera. När vi kom ut från Konsum, så hade det slutat att plaska, men vi hann knappt innanför hemdörren innan det började forsa igen. Jag har inga som helst krav på midsommarvädret, men jag har EN fråga: var f-n är åskan??!!! Temperaturen har sjunkit med flera grader som den alltid gör vid åskskurar, men VAR ÄR ÅSKAN??!!!! Jag vill ha mörker och muller, blixtar och dunder. >:-(


Jag mår bättre idag. Magen är bra igen. Liiiiite huvudvärk, men spänningsvärken i nacken har släppt. Handen är bättre även om den inte är helt bra.


Nu är Elin helt färdig med sitt rum förutom att sätta upp tavlor och det är ursnyggt! Hon har fått ett väldigt fiffigt datorbord vid namn Ludvig som består av en låda som skruvats fast på väggen. Det har en utfällbar skiva för laptopen, ett litet hyllplan och hål för alla dessa sladdar. Nu vet vi var vi har henne för antingen kommer hon att sitta i den nya soffan eller så finns hon i sitt nya rum. ;-)


För ögonblicket finns det inget mer att göra vad gäller renoveringen och jag känner mig lite rastlös efter att ha pysslat med det varje dag i en veckas tid, men jag får passa på att vila handen. Det är ju trots allt midsommarafton. I morgon har jag bestämt att HELA familjen ska städa HELA nedervåningen HELA långa dagen för på något sätt måste resten av nedervåningen matcha de 2 renoverade rummen och eftersom vi inte kan renovera mera (just nu), så får vi snygga till det befintliga i stället. Till och med utsidan av huset har ju snyggats till!


Midsommar-fridens alla bloggers!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards