Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Ewa - 16 juni 2009 21:02

Inget regn på hela långa dagen och Målarmännen verkade glada över att äntligen kunna göra det de är inhyrda för att göra.

Den ugnsstekta falukorven smakade smaskens.

"Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" av och med Håkan Nesser är SÅ BRA!

Jag har Fazers blå choklad hemma.


Fridens.

Av Ewa - 16 juni 2009 14:54

......att det var lika lätt att gå ned i vikt som det är att gå upp i vikt. Suck.


Fridens.

Av Ewa - 16 juni 2009 14:53

.....att det inte blev så lortigt när man renoverar. Suck.


Fridens.

Av Ewa - 16 juni 2009 10:41

När jag gick i gymnasiet, så gjorde jag ett litet arbete om Dan Andersson. Jag minns inte varför och jag minns faktiskt inte resultatet, men jag minns min favorittext av honom: "Omkring tiggar'n från Luossa". Hootenanny Singers satte melodi till den och jag ryser ALLTID när jag hör den. Det svenska språket när det är som vackrast.


Fridens.

Av Ewa - 16 juni 2009 10:06

På Dn:s hemsida finns hela listan över de svenska ord som svenska folket oftast stavar fel. Jag är tillräckligt stöddig för att säga att jag INTE tillhör felstavarna. Det svenska språket och språk över huvud taget ligger mig mycket varmt om hjärtat. Det är därför som jag blir så förtvivlad när jag läser böcker, bloggar, tidningsartiklar och till och med skyltar i affären och ser alla dessa felstavningar på ord som - för mig - är så självklara. Unga människor i Elins ålder som ännu inte begriper hur otroligt viktigt det faktiskt är att kunna stava rätt och att kunna uttrycka sig på sitt modermål. Den åldersgruppen har åtminstone tid att utvecklas till det bättre. Det känns ännu värre att se hur dålig min egen generation är på svenskan. *ryser av obehag*  Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här, men jag nöjer mig med detta.


Fridens.


PS. Abborre - fisken med flest ben.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards