Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Ewa - 15 juni 2009 21:14

Nu är vardagsrummet färdigmålat.

På onsdag kommer nya soffan.

Jag har inte så ont i handen som jag befarade.

Det har inte regnat på 5 timmar!!!


Fridens.



Av Ewa - 15 juni 2009 14:25

Precis innan jag vaknade i morse, så drömde jag att Pär och jag satt och pratade om någonting och att Pär nämnde Tomas di Leva. När jag sedan vaknade hade jag "Vem ska jag tro på?" med just herr di Leva i huvudet och jag blir INTE av med den! Jag har väldigt blandade känslor för den mannen. Ibland kan någon av hans låtar vara riktigt bra. Ibland är han fullständigt väck i huv'et. Ibland tycker jag att det behövs fler av hans sort. Ibland tål jag inte att se honom.


"Vem ska jag tro på?"  med Tomas di Leva.

Av Ewa - 15 juni 2009 10:54

Efter den första målarrundan kände jag av handen, men värken försvann när jag vilade handen. Det gjorde lite ont när jag började måla för andra gången, men försvann vid vila. När jag målade för tredje gången (första bruna varvet), så gjorde det ondare och idag känns det så fort jag lyfter t.ex tekannan. Jag ska måla ett brunt varv till, men sedan kommer jag nog inte att kunna använda handen mer idag.....


Fridens.


Av Ewa - 15 juni 2009 10:52

Första morgonen då jag försökte svälja mina mediciner med vatten. Isch! Det gick nästan inte. Jag fick kväljningar. Jag svalde de flesta med hjälp av te....


Fridens.

Av Ewa - 15 juni 2009 10:06

DN skriver idag att allt färre ansöker om sjukpenning och att det till största delen har att göra med FK:s hårdare regler. En annan teori är även att folk är rädda att förlora sina arbeten i dessa kristider och därför väljer att gå till arbetet i stället för att sjukskriva sig. Socialförsäkringsminister Christina Husmark säger att en av faktoreran är den "...enskildas inställning till sjukskrivning, nu tror man inte på samma sätt som tidigare att vara hemma och vila är det bästa sättet att bli frisk."


1. Det är kanske så att läkarena har dragit öronen åt sig när det gäller att sjukskriva folk, men jag som har sprungit hos ett otal läkare under många år har aldrig upplevt det som att det bara är att gå till läkaren och säga att jag velat bli sjukskriven. De som fuskar med detta och då menar jag patienterna kommer att fortsätta att fuska för om de verkligen inte är sjuka, så har de ork att insistera på att få bli sjukskrivna. De som fuskar med en sådan sak är heller inte lika angelägna om att behålla sitt arbete.


2. Om det räcker med att vila sig frisk har väl helt och hållet att göra med vilken sjukdom det handlar om. Av egen erfarenhet, så vet jag att när man lider av depression, så är vila det enda som fungerar den första tiden. Sedan kommer medicinering och eventuellt terapi.


3. I Sverige kan man naturligtvis bli avskedad, men inte enbart pga av sjukfrånvaro. Hur blir arbetsprestationen när man går till arbetet fast man är sjuk? I och för sig, så var det så på min arbetsplats; de brydde sig mer om hur ofta man var på plats än vad man faktiskt gjorde medan man var på plats.


4. "Ohälsotalet har gått raskt nedåt" ska vi ABSOLUT INTE tolka som att det svenska folket har blivit friskare. Det ligger en fara i den här sortens statistik för om det räcker med att FK stramar åt sina regler för att det ska verka som att alla genast är mycket friskare, så vad händer då med den förebyggande vården? Arbetsgivarens ansvar för rehabilitering?


Jag är glad att jag inte var medskyldig till att rösta fram den sittande regeringen.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards