Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Ewa - 12 juni 2009 20:46

Kontakten med herr Segerström.

Renoveringen är igång.

Bra stämning här hemma.

Övergången till LKHF känns enbart positiv.


Fridens.


Min snorpa med bus i blick. Sommaren 1993.

Av Ewa - 12 juni 2009 20:41

Beslut numro 1: idag slutade jag att dricka mjölk till maten. Herr Segerström förklarade det hela med att mjölk innehåller mjölksocker som triggar insulin och därmed förstör fettförbränningen eftersom kroppen då kommer att lagra fett istället för att förbränna det. Suck. Vatten till maten är trökigt  (jag avskyr kolsyrat vatten!), men det får gå.


Beslut numro 2: från och med måndag kommer jag att sluta skölja ned alla mina mediciner med juice på morgonen. Massor av kolhydrater och fruktsocker som triggar insulin där med. Suck. Till följd av självmordsförsök där jag svalde en dj-a massa tabletter med hjälp av vatten, så känner jag ett visst motstånd….. Det får gå det med.


Beslut numro 3: jag kommer att fortsätta med socker och mjölk i teet. Jag kan avstå mycket, men INTE det!  När jag går över till LKHF, så kommer sockersuget att minska allt mer och jag räknar med att jag då kommer att dra ned på sockret i teet. Det löser sig! Det känns förresten inte som att jag kommer att bli tvungen att avstå från en massa smaskens eller hitta alternativ som det gör med Viktväktarna. Jag VET att suget kommer att minska med mer fett och proteiner och om suget inte finns, så försvinner känslan av att jag måste avstå. Fiffigt!


Beslut numro 4: nu när vi gör om vardagsrummet, så kommer jag att ta bort ”Mitt Bord”. Det är länge sedan jag hade någon ritlust och lusten har försvunnit delvis till följd av att jag får ont i handen efter en kort stund. Elin har en bänk i sitt rum med 2 skåp, fack och låda som hon inte vill ha kvar och som jag kan stuva in mina ritprylar i. Om skaparlusten ramlar över mig, så tar jag fram det jag behöver och sätter mig i köket (hos marsvinen!) i stället. Vardagsrummet kommer att kännas rymligare. Beslutet känns bra i magen!


Fridens.

Av Ewa - 12 juni 2009 18:11

1. Pär hämtade hyrsläpet på Statoil.

2. Vi bar ned möblerna.

3. Vi åkte till Myrorna i Skärholmen och lämnade allt där.

4. Tillbaka med släpet till Statoil. "Det gick fort!" konstaterade tjejen som hade hyrt ut släpet till Pär.

5. Sedan bar det av till Coop i Södertälje för inköp av bl.a regelfinnare och takfärg.

6. Hemåt, men först ett stopp hos Vårt Konditori eller Kaffestugan som det egentligen heter för inköp av tomatbröd.

7. Lunch.

8. Förberedelser av Elins rum och vardagsrummet genom skyddande papper på golvet och maskeringstejp.

9. Pär har spacklat och slipat.



I morgon ska vi måla. :-)


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards