Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Ewa - 1 juni 2009 10:39

Det blev diverse samtalsämnen under gårdagens promenad. Vid ett tillfälle sa jag att jag tänker börja betala 100 kr/månad till WWF för att bli Östersjö-fadder. Jag är tiger-, panda- och isbjörnsfadder sedan tidigare. Pär tystnade eftersom han höll på med huvudräkning (när jag gör huvudräkning, så är jag tyst myyyyyycket längre.... ).

"Ungerfär 5000 kr per år." blev svaret och han hade en min som tydde på att jag kunde ge pengarna till vettigare ändåmål.

"Det låter kanske mycket"  svarade jag  "men hur mycket betalar du till Rädda Barnen?"

"350 kr i månaden...."

"Ungefär 5000 kr per år där oxå!" HA!


I slutet av mitt "Intelligenta mördare"-inlägg den 19 maj, så skrev jag att jag mår mycket sämre av att se hur djur plågas än av att se människor som plågas. Det är av den anledningen som jag hellre ger pengar till WWF än till Rädda Barnen. Djuren kom samtidigt med oss, men det är på grund av människan och ENBART på grund av människan som världen ser ut som den gör. Djuren är oskyldiga till miljöförstöringen. Deras naturliga miljöer försvinner i allt snabbare takt. Isbjörnarna svälter ihjäl på grund av att isarna smälter för fort. Djurlivet i Östersjön - finns det?


I unga år uttryckte jag det som att jag inte trivdes när det var många och okända människor. Ju äldre jag blir desto mer övergår otrivseln i förakt.

"Ju mer jag lär känna människan desto mer vill jag ha en hund!"


Pär tycker fortfarande om människan, så han ger sina pengar till Rädda Barnen. Jag vill rädda djuren, så jag ger pengarna till WWF i stället. Det finns något för alla!


Fridens.





Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards