Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Ewa - 23 maj 2009 21:16

Kvällspromenaden.

Den ljumma försommarkvällen.

De skygga rådjuren.

Elin har hört av sig och allt är prima liv.


Fridens.

Av Ewa - 23 maj 2009 21:14

.....varför fåglarna sjunger som mest på morgnarna och på kvällarna?


* är det "God morgon!" respektive att samla in familjen för natten det handlar om?*

Av Ewa - 23 maj 2009 21:02

Det har regnat större delen av dagen. Vi hade ingen lust att promenera och bli blöta som igår, men vi ville komma hemifrån, så vi tog en biltur mot Nynäshamnhållet.


Vid 17-tiden sprack molntäcket upp och solen strålade. Efter middagen tog vi en kvällspromenad på 85 minuter inklusive fotostopp. Det var skönt! Vi såg ett par rådjur som absolut inte ville vara med på bild. :-(  Det samlades mörka moln vid horisonten och strax efter att vi kommit hem, så kom det en skur, men var är den utlovade åskan??!



Bilden ovan är en lång infart till ett privat boende. Idylliskt! Det underbara ljuset en försommarkväll.... Det här var vid 19-tiden och det var ungefär +17 grader. Ljuvligt!


Jag vaknade med huvudvärk för fjärde morgonen i rad. Stundvis har jag känt mig väldigt hängig och vissen, men den här gången hjälpte det faktiskt med Ipren. Nu är jag mest fysiskt trött efter promenaden. Jag har inte drukit kvällstéet än, så det ska jag ordna så snart Pär har slamrat färdigt med disken.


Fridens.

Av Ewa - 23 maj 2009 14:53

Idag har det gått 2 månader sedan vi avlivade Tösabiten. Jag har henne som skrivbordbakgrund och drar mig för att byta eftersom det skulle betyda att hon verkligen ÄR borta.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards