Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Ewa - 22 maj 2009 22:19

Pär har en hiskelig träningsvärk + töjningsvärk. Jag föreslog att jag skulle smörja in hela honom med Zon-salva och linda in honom i Gladpack, så att han fick ligga och marinera bort värken över natten. Han tackade nej och tyckte jag var elak. Jag tyckte jag var omtänksam.


Fridens.

Av Ewa - 22 maj 2009 20:27

Kommer ni ihåg skatan som jag skrev om häromdagen? Skatan som satt i vår hassel och sov med huvudet under vingen. Faktum är att den har kommit tillbaka varje kväll sedan dess vid ungefär samma tid (jag tar för givet att det är samma skata, men det är ju svårt att veta). Den sitter där nu med. Det är inte bara jag som tycker att det finns lugn och ro här. :-)


Fridens.


Bilden är tagen från Google.

Av Ewa - 22 maj 2009 17:49

Jag fick gosa med en hund idag!

Jag fick umgås lite med grannens hund!

Jag träffade en hund med gräsfläckar i pälsen!

Jag blev glatt bemött av en golden.


Fridens.


PS. Det är en och samma hund.

Av Ewa - 22 maj 2009 16:33

Jag sett filmen "Twilight" (som bygger på boken 'Om jag kunde drömma') två gånger. Den är helt ok, men jag har funderat mycket på vad som saknas i den för det ÄR något som saknas. Kärlekshistorien mellan Bella och Edward är, minst sagt, knepig. Plötsligt så kom jag på vad som saknas! Bella och Edward träffas, attraheras och sedan är älskar de varandra så mycket att de inte kan leva utan varandra. Var är det där trevande och försiktiga och nyfikna och FRAMFÖR ALLT var är glädjen som alltid finns med när man blir kär? De visar aldrig någon glädje! Det handlar om romantik och kärlek när den är som allvarligast och plågammast. I boken finns en hel del humor i och med att Bella är så klumpig, men inget av det finns med i filmen. Bella och Edward går mest omkring och ser truliga och svårmodiga ut.Synd


Fridens.

Av Ewa - 22 maj 2009 16:19

Pär och jag har gjort ett korsordsspel för barn. Pär programmerar och jag illustrerar. Elin har läst in alla ord och ljudar bokstäverna.


"Ordknuten är ett spel för barn som lär sig att läsa. Spelet är ett effektivt sätt att lära sig koden för hur bokstävers ljud och bild hör ihop. Genom att klicka på bokstavsrutorna kan man ljuda sig igenom orden både innan och efter att man lagt ut bokstäverna.  Spelet har ett mycket enkelt användargränssnitt med bilder istället för menytexter och är anpassat för barn."


http://www.pennapc.se/


Det är busbilligt!


Fridens.

Av Ewa - 22 maj 2009 13:10

Idag är det vanlig fredag fast Pär är ledig; en klämmig dag. ;-)  Pär skjutsade Elin till Flemingsbergs station (eller Stockholm Syd som den oxå heter) där hon skulle möta resten av klassen + 3 frivilliga och modiga förärldrar för att åka till Göteborg. Idag ska de vara på Älvsborgs fästning och köra "fångarna på fortet". I morgon blir det Liseberg hela långa dagen. ÅLRAJT!! På söndag ska de köra sk. laser-game och bowla och på kvällen åker de hem igen. Elin drabbades av resfeber i förrgår och har haft svårt att sova, men nu är hon iväg! Det är bara Pär, jag och marsvinen hemma nu. Frid råder.


Jag hade ställt väckarklockan på 8 i syfte att komma iväg till SATS, men jag vaknade med huvudvärk och kände mig hängig, så jag gick bara på toaletten och lade mig och sov till halv 11. Vad är det för huvudvärk???? Ipren fungerar inte. Vila hjälper inte. Det känns som att jag håller på att bli förkyld. :-(  Pär och jag lyckades med en 60 minuter lång promenad i ett regn som ökade i styrka mot slutet, men det är alltid skönt att komma ut. Min hyperprassliga regnjacka släpper inte igenom regnvatten, men den är så tät att jag ändå blir blöt - av svett. Jag tycker INTE om den, men den är bra att ha. >:-(



Nu ska det bli extra gott med te och en busfärsk källarfranska med smör, ost och paprika.


Fridens.

Av Ewa - 22 maj 2009 10:37

.......att om man lämnar ut koder till bankkort via telefon till någon man inte känner, så får man skylla sig själv!


Fridens.


PS. Jag vaknade med huvudvärk och mår allmänt risigt och är INTE på något bra humör.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards