Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Ewa - 21 maj 2009 21:18

Elin mår så bra att hon verkligen ser fram emot Gbgsresan.

Jag mår bättre nu på kvällskvisten.

Den lätta måltiden på McD.

Lugnet som infann sig när jag beslöt mig för att sluta försöka gå ned i vikt.

                

                                       Fridens. 


Av Ewa - 21 maj 2009 17:55

Elin och jag var i Stockholm idag. Hon hade en del att handla inför Göteborgsresan i morgon och sedan avslutningsmiddagen (ingen egentlig bal). Jag var mest med som sällskap och penningutdelare (ett par skor för 149 kr och åksjuketuggummi). Medan Elin provade en bikini på Stadium fick jag order om att stå kvar utanför och inte gå någonstans. Det visade sig att jag stod vid en massa t-shirts. Plötsligt fick jag syn på en svart dito av märket Nike med bokstavstryck i klara färger. Den fanns till och med i min storlek OCH den var prissänkt, så jag impulsköpte den för att ha på SATS. Det är, med andra ord, Elins fel att jag köpte kläder när jag inte hade tänkt det. ;-) Vi kom till Stockholm vid 11, men det visade sig att nästan ingen affär öppnade före 12 eftersom det är helgdag, så i väntan på öppning satte vi oss på McD och åt lite (McFlurry till Elin och jordgubbsshake + nygjorda pommes frites till mig - ibland är det så himla gott!!). 50 kr för allt, så det är billigare att gå dit än till vilket fik som helst.


Jag har inte mått bra idag. En konstig matthet och småsnurrig i huv'et. När vi kom till Centralen köpte jag en toksockrad Fanta för att skölja ned en medhavd Ipren, men inget hjälpte. När jag åt salt pommes frites, så kändes det bättre, men inte så länge, tyvärr. Det var tyngre än vanligt att gå från stationen och hem. Blä! 4 muminmuggar med te fungerar alltid, så även denna gång. Just nu har jag ingen huvudvärk och jag känner mig mindre matt, men jag undrar om det blir SATS i morgon?


ELLEN "SUDDEN" FYLLER 1 ÅR IDAG!!!

Ellen till höger.


Jag gjorde precis en rusning för att svara i telefon och då gick huvudvärken igång igen......


"I natt jag drömde...." så HIMLA konstigt. I vårt kök fanns ett kastrullskåp nere i ett hörn där jag tog fram en av kastrullerna. Jag fick för mig att böja mig ned för att kolla längst in och där, i det allra mörkaste hörnet, satt en vit tigerunge. "Det är ju Maggis!" utbrast jag. Hon hade tydligen varit försvunnen i 2 månader och jag drog den slutsatsen att hon suttit där inne hela den tiden. Hon var skruttig och klen efter den långa svälten, men hämtade sig snart och jag kom plötsligt på att vi ju inte kunde ha en vuxen, vit tiger hemma hos oss. (Duh!) Jag kom att tänka på "Parken Zoo" i Eskilstuna som brukar ha vita tigrar och jag påminde mig själv om att kolla deras hemsida för att ta reda på vem jag skulle kontakta. Slut. Jag är övertygad om att drömmar inte är tagna ur det blå; det finns en massa anledningar till att jag drömmer det jag drömmer, MEN vad tusan betyder nattens tigerdröm???!!


Nu ska jag göra mer te.


Fridens.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards