Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Ewa - 20 maj 2009 19:57

Huvudvärken är ÄNTLIGEN på väg bort!

Provtagningssköterskan var en duktig "stickerska".

Den stulna syrénkvisten som doftar så härligt.

Våra marsvin. IGEN. Alltid.


Fridens.

Av Ewa - 20 maj 2009 14:57

Kvart i 9 knatade jag iväg mot vårdcentralen för att lämna prover på fastande mage. Jag fick sitta och vänta dryga 30 minuter och jag passade på att börja läsa "Människohamn". Provtagningen gick fort som vanligt. Sköterskan tog 4 rör (FYRA rör av mitt värdefulla blod!) som ska räcka till alla möjliga analyser. Provsvaren får jag när jag träffar läkaren om en vecka. Jag hade en liten banan och en drickyoughurt med mig som jag ersatte blodförlusten med. Jag hade planerat att promenera en längre väg hem, men vid en av de många skiljevägarna, så kände jag att orken inte fanns, så jag gick hem. Väl hemma dröjde det inte länge innan matthet och huvudvärk infann sig, så jag kröp ned i sängen och sov i en dryg timme. När jag vaknade tog jag en Ipren, men huvudvärken är kvar.


Jag har 2 favoritårstider: försommaren med alla blommor (nu alltså) och hösten. Syrénerna blommar snart och jag blir så arg över att så gott som alla syrénbuskar står på privat mark. >:-(  Jag har lyckats hålla mig i skinnet hittills, men idag for djävulen i mig och jag utnyttjade det faktum att buskarna var HÖGA och det var folktomt, så jag rev av en kvist med lila blommor som jag ställde i en vas med vatten. Den doftar ljuvligt!


+13 grader och regn.


Den nya CD-spelaren är suverän och den har en extra guldstjärna tack vare att den inte äter (laddbara) batterier på samma sätt som den gamla. :-)


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards