Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Ewa - 16 maj 2009 22:53

Snott från Kvasthilda.


1. Hur gammal är du om fem år?  49.

2. Vem var den sista du träffade? En av Elins kompisar. 

3. Hur lång är du? 1 meter och 67 cm.

4. Vilken var den senaste film du sett? "The mist" som bygger på en bok av Stephen King. Skitdålig! Fånig och skrikig. Lika mycket skräck som hos "Björne". Jag såg bara en halv timme.

5. Vem ringde du sist? BUP.

6. Ditt senaste sms och till vem? Till min gubbe, men jag minns inte vad.

7. Vad är helgens planer? Städning och dubbel-kalas.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms. Jag tycker inte om att tala i telefon.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De förblev gifta.

10. När såg du senast din mamma? Jag minns inte. Hon dog för 12 år sedan.

11. Vilken ögonfärg har du? Melerade.

12. När vaknade du idag? Strax före 9.

13. Har du någon gång hittat en katt? Nope.

14. Vilken är din favoritplats? Mitt hem - mitt paradis.

15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkarstolen.

16. Var tror du att du befinner dig om 10 år? Här i mitt paradis.

17. Vad skrämde dig som barn? Den galna damen i filmklassikern "Rebecca"; hon som brände ned huset.

18. Vem fick dig att skratta senast? Mina marsvin. Eller min dotter. Eller min man. Jag skrattar ofta. Gud ske lov.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nixpix.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två.

23. Hur många landskap har du bott i?  Två.

24. Har du någon gång spytt på någon? Nää.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor av ren bomull.

26. Är du social? Nej.

27. Vilken är din favoritglass? Glass kan jag gärna vara utan.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala lån och skulder och ha resten till kuligheter.

29. Tycker du om kinamat? Inte längre.

30. Tycker du om kaffe? Har aldrig druckit kaffe.

31. Vad dricker du till frukost?  Apelsinjuice - alltid. Te - ofta.

32. Sover du på någon särskild sida? På höger sida på sängens vänstra sida.

33. Kan du spela poker? Nope.

34. Tycker du om att mysa? Mysa är relativt.

35. Är du en beroendemänniska? Ja och av massor: trygghet, ärlighet, rutiner, mediciner, te, choklad, film, marsvin och nallar.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nope.

37. Vill du ha barn? Har en styck tonåring.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och enstaka franska ord och fraser. Språk är kul!

39. Har du någonsin åkt ambulans? Några gånger.

40. Föredrar du havet eller pool? Havet eftersom det svallar och brusar.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Mig själv; böcker, film, smycken.

42. Äger du dyra smycken? Förlovnings- och vigselringarna i så fall.

43. Har du någongång testat narkotika? Jag är väl inte dum heller!!

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En slurk Pepsi Max.

45. Vem är den roligaste människa du känner? Dottern och min man.

46. Välj ett ärr på din kropp? Ärr på handlederna efter självmordsförsök för 22 år sedan.

47. Vad har du för ringsignal? "Old phone".

48. Har du kvar något klädesplagg från du var liten? Nope.

49. Flirtar du mycket? Jag vet inte hur man gör.

50. Vart togs din profilbild?  I Italien 2008.

51. Kan du byta olja på bilen? Nope.

52. Har du fått fortkörningsböter?  Har inte körkort.

53. Vilken var den senaste bok du läste?  "19 minuter" av Jodi Picoult. Håller på med omläsning av "Påven Johanna".

54. Läser du dagstidningen? Slutade med det för några år sedan. Deprimerande.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nope.

56. Dansar du i bilen? Det är för trångt.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Radio Stockholm på bilradion. Ofrivilligt.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En läkartid och en ändring av medicindosering.

59. När var du i kyrkan senast? I slutet av april 2008. S:ta Catarina i Siena i Italien.


Klart!


Av Ewa - 16 maj 2009 19:51

Det är rent och fint nu.

Det var skönt att komma ut en stund även om det inte var länge.

God middag och god paj.

Jag ska köpa en ny bärbar CD.


Fridens.



Av Ewa - 16 maj 2009 19:34

Efter en vecka med nästan komatos trötthet, så vaknade jag vid 9 och var ovanligt pigg. Strax efter 10 började jag att städa och röjde på i högt tempo i 2 timmar. Lunchpaus. Sista städrycket som tog ca 1 timme. Efter det gick Pär och jag till Konsum och inhandlade lördagsgott till tvåbeningarna och färsk vitkål till fyrbeningarna. När jag kom hem hade jag SÅ ont i nedre delen av ryggen och tröttheten rrrrrrrramlade över mig. 1 Ipren och en stund i soffan. Pär fixade middagen idag och gjorde dessutom en smulpaj med rabarber (impulsköpta på Konsum). Inte dumt! Jag tog hand om monsterdisken. Nu dricker jag Den Välsignade Drycken: te. Ikväll är jag förvisad till köket. Elin + kompis har abonnerat vardagsrummet för tjejsnack och melodifestival och jag får inte vara med. :-(  Ingen fara. Min bärbara dator, min gubbe och "Påven Johanna" håller mig sällskap och eftersom det är just köket, så behöver jag inte törsta eller svälta!


På måndag kommer jag att åka till SATS. Jag lovar och svär! Jag kommer nämligen att locka iväg mig själv med att jag, efter träningen, får gå till Clas Ohlson i Gallerian och köpa en ny bärbar CD. Ålrajt!!


Fridens.



Av Ewa - 16 maj 2009 17:25

En fotbollsspelare får ett kontrakt motsvarande 130 miljoner kronor!!! Jag tycker att den här sortens fantasisummor för något som inte ens är ett yrke är ÄCKLIGA. I dessa tider med varsel och uppsägningar och arbetstidsförkortningar, så är det FRÅNSTÖTANDE!! Det finns inga, ABSOLUT INGA som helst argument för att en människa är värd den sortens lön!


Fridens.

Av Ewa - 16 maj 2009 17:22

Mina svärföräldrar får ett ekonomiskt bidrag till en ny gungsoffa (hammock). Notera hatten på svärfar mus - den finns i verkligheten och den är inte fin... ;-)


Fridens.

Av Ewa - 16 maj 2009 09:46

Det är många år sedan jag senast läste en morgontidning. Den senaste tiden har jag haft för vana att läsa bloggar till frukosten. Det är MYCKET trevligare; mer varierande och hälsosamt befriat från katastrofvinklingar. Rekommenderas!


Nu har jag ätit 2 kokta ägg och druckit apelsinjuice till frukost och det är dax att städa. Pär ska vara med och städa ute på gården tillsammans med föreningen. "Städa ute, städa inne. Rent i hjärta, rent i sinne." Elin sover fortfarande.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards