Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Ewa - 3 maj 2009 20:41

Jag tog mig upp ur soffan och yogade.

Nutella på burk - en eller två skedar, så är chokladsuget åtgärdat.

"En geishas memoarer" - fortfarande suverän.

Våra marsvin. Igen. Alltid.


Fridens.

Av Ewa - 3 maj 2009 15:31

När jag satt som mest nedsjunken i soffan, så drabbades jag av ett yoga-ryck, så jag har faktiskt gjort yoga idag för första gången på nästan ett år. Allergin och medföljande nästäppa gjorde att det var tungt och jag är ju vansinnigt stel nuförtiden. Det var skönt ändå. Nässköljning hör faktiskt ihop med yoga och med tanke på hur jobbigt det blir om näsan är täppt, så är det ett logiskt partnerskap. ;-)


Yoga leder inte bara till att man blir smidigare. Balans och koncentration förbättras oxå. Blodcirkulationen gynnas och de inre organen får en sorts massage som inte är av ondo. När jag ser människor som utför den här sortens positioner, så kan jag inte låta bli att undra om det inte handlar om att var värst? Om att kunna lägga upp fötterna vid öronen. Det är ju inte bra att vara överrörlig heller. ;-)


Ouhmmmmmmmmmmm.....

Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards