Alla inlägg den 25 april 2009

Av Ewa - 25 april 2009 21:11

Att vi har tillräckligt med pengar att köpa MBT-skor för de är mirakulösa.

Frisörbesöket blev lyckat även för Elin.

Tradil i kombination med soffan och en kanna te.

Sovmorgon i morgon.


Fridens.


Av Ewa - 25 april 2009 16:30

......får man lida pin. Jag hade mina vanliga klack-kängor idag och nu har jag ont i knäna. Det handlade inte så mycket om att jag ville vara fin som att det var hela +15 när Elin och jag gav oss iväg vid 9-tiden och då kändes inte mina vinter-MBT så lockande. Nu är vi hemma i alla fall och jag har tagit en extra Tradil och kommer att sitta ned resten av dagen! :-)


Frisörbesöket var lyckat, som vanligt och även Elin blev nöjd. Förra gången vi hade en gemensam lördags-tid, så var det bara vi som skulle klippas och det var väldigt lugnt och skönt. Idag var det, däremot kunder hela tiden och telefonen ringde och det kändes som vilken vardag som helst.


Efter frisören tog vi t-banan till Centralen och började med Åhléns där jag köpte mitt specialschampo och serum. Sedan dök vi in i en liten tebutik där jag köpte 2 hg Earl Grey Blå blom. Nästa inköp var de efterlängtade MBT-skorna - äntligen! Jag köpte ett par i en storlek mindre (37 2/3) och de sitter mycket bättre än de jag har hemma som är 38 1/3 (det verkar inte finnas hela storlekar). Jag köpte dem hos Intersport eftersom den andra butiken inte har lördagsöppet. Nu är det gjort. Nu har jag dem. Nu kan vinterskorna få vila i några månader. När jag stod i kön för att betala skorna, så kom killen som hade hjälpt mig och gav mig en förpackning med ett par specialstrumpor som jag fick på köpet sk. "Barefoot active socks". Enligt texten på baksidan är de anti-bakteriella, anatomiska (höger och vänster fot) samt "svett-avvisande" (jag kommer inte på något bättre svenskt ord för jag vägrar använda de engelska förklaringarna! >:-( ). Mitt sista inköp var Body Shops duschtvål med japanesisk körsbärsblom. Den är dyr (155 kr), men jag försvarar sådan lyx med att jag hjälper till att stödja deras arbete mot plågsamma djurförsök och deras arbete med rättvis handel. Dessutom hade jag en trogen-kund-rabatt på 100 kr, så det gjorde inte SÅ ont att betala. Elin köpte en försenad födelsedagströja till Pär och kläder till skolavslutningen. Sen åkte vi hem. Pär hade handlat på Konsum och mötte oss med bilen vilket mina knän är väldigt tacksamma för.


Elins klädjakt förde oss till "Top Shop" i Souk-gallerian. En VIDRIG affär! Jag sa till Elin att jag INTE vill följa med dit fler gånger. Den är stor, den är rörig, den är dåligt skyltad (vi fick verkligen leta efter först provrummen och sedan kassan), musiken var för hög (och dålig) och de har bara kläder för smalisar upp till storlek 46. BLÄ!!   VARNING UTFÄRDAS!!!!


Pär fick de 3 först gjorda Star Wars-filmerna när han fyllde år. Igår såg vi den första som gjordes 1977 - 32 år sedan!!! I kväll ska vi se "Rymdimperiet slår tillbaka" och i morgon "Jedins återkomst". Ett Star Wars-marathon med andra ord. Den enda sortens marathon jag klarar av. ;-) 


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards